Producenci sprzętu komputerowego oraz twórcy gier już lata temu spodziewali się, że kolejnym przełomowym momentem dla graczy będzie wprowadzenie rzeczywistości wirtualnej oraz gier wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną. Dziś wiemy, że przewidywania te były błędne, jednak sprawa zupełnie inaczej wygląda w sektorze biznesowym, gdzie przysposobienie nowych rozwiązań technologicznych przebiega dużo szybciej. Microsoft pokazał zestaw Hololens 2 na targach MWC 2019, a produkt ten nakierowany jest właśnie na przemysł. Gigant z Redmond, pomimo protestów pracowników, podpisał ogromny kontrakt z armią USA na dostarczenie Hololens w celach szkoleniowych, a wartość umowy to 479 milionów dolarów. O przeznaczeniu Hololens 2 świadczy jeszcze jeden czynnik - cena.
Jeśli materiały pokazowe nie przekazały jasno, że Hololens 2 nie jest dedykowane zwykłym użytkownikom, to cena na poziomie 3500 dolarów daje aż nazbyt wyraźny przekaz.
Jeśli nie brać pod uwagę niedawnych wniosków patentowych Microsoftu, związanych z aplikacjami AR na smartfony, to kierownictwo firmy jasno przyznaje, że od wprowadzenia rzeczywistości rozszerzonej dla zwykłych konsumentów dzielą nas jeszcze lata. Greg Sullivan, dyrektor ds. komunikacji w Microsoft uważa, że przez cały swój okres życia, Hololens 2 pozostanie wyłącznie urządzeniem biznesowym. Gdy spytano go o plany stworzenia konsumenckiej wersji produktu zbliżonej do Hololens 2, jednak z mniejszą ilością funkcji i tańszą, Sullivan odparł, że nie mają tym razem nic do ogłoszenia w tej sprawie. Pierwsza wersja Hololens posiadała kompatybilne aplikacje i gry już w momencie premiery, a wiele osób spodziewało się, że Microsoft będzie mocno promował AR, jednak nic takiego się nie wydarzyło.
Mimo wszystko świat gier z ciekawością przyglądał się projektowi Microsoftu i był ku temu logiczny powód. Microsoft podczas premiery pierwszej generacji sprzętu jeszcze nie widział, z którego kierunku nadejdzie najlepszy odbiór i gdzie się kierować, by jak najszybciej zarobić na inwestycji. Wiele osób liczyło, że to właśnie przemysł gier będzie pierwszym, który wyniesie zestawy AR do mas, jednak w rzeczywistości to rynek przemysłowy był dużo bardziej zainteresowany urządzeniami, w celach czysto szkoleniowych. AR i VR bez wątpienia kiedyś będą nieodłącznym elementem gier, jednak upłynie dużo czasu, zanim to nastąpi. Microsoft ma świadomość, że pomieszanie rzeczywistości jest przyszłością modelu interakcji, także bez wątpienia firma ta będzie rozwijać swoją technologię.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft: Upłynie wiele lat zanim AR i VR trafi masowo do użytkowników