Zajęło to znacznie więcej czasu, niż oczekiwano, ale Microsoft w końcu wprowadził obsługę klawiatury i myszy (KBM) w niektórych tytułach Xbox Cloud Gaming. Po raz pierwszy usłyszeliśmy, że firma planuje to zrobić w marcu 2022 roku i sugerowano, że opcja może pojawić się już w czerwcu ówczesnego roku, ale jej wdrożenie mocno się przeciągnęło. Dopiero teraz Microsoft zaczyna umożliwiać testerom Alpha Skip-Ahead sprawdzanie funkcji KBM w przeglądarkach internetowych (Edge i Chrome) oraz aplikacji Xbox PC. Wkrótce funkcja powinna być dostępna szerzej.
Aby wypróbować obsługę KBM, trzeba być subskrybentem Game Pass Ultimate (chyba że chcemy wypróbować tę funkcję w Fortnite, w którą można grać całkowicie bezpłatnie za pośrednictwem Xbox Cloud Gaming). Musimy także zapisać się do programu PC Gaming Preview. Jeśli testujemy obsługę KBM w przeglądarce internetowej, musimy wykonać jeszcze jeden krok, a mianowicie włączyć funkcje Preview w swojej przeglądarce. Aby to zrobić, należy kliknąć swoje zdjęcie profilowe na xbox.com/play, wybrać Ustawienia, a następnie aktywować „Funkcje wersji zapoznawczej”.
Microsoft w końcu wprowadził obsługę klawiatury i myszy (KBM) w niektórych tytułach Xbox Cloud Gaming.
Niektóre obsługiwane gry mogą początkowo wyświetlać elementy kontrolera na ekranie (np. komunikat o naciśnięcie przycisku A w celu rozpoczęcia gry lub coś w tym rodzaju), ale gra powinna przełączyć się do interfejsu KBM, gdy tylko przesuniemy kursor lub naciśniemy przycisk. W przeglądarkach KBM będzie działać tylko wtedy, gdy gramy w trybie pełnoekranowym i klikniemy na stream gry, aby rozpoznał ruch myszy. Możemy zakończyć korzystanie z KBM, naciskając klawisz F9 lub przytrzymując przycisk ESC, aby wyjść z trybu pełnoekranowego.
Pierwsze tytuły Xbox Cloud Gaming, które uzyskają obsługę KBM, to Fortnite (tylko w przeglądarce), Ark Survival Evolved, Sea of Thieves, Grounded, Halo Infinite, Atomic Heart, Sniper Elite 5, Deep Rock Galactic, High on Life, Zombie Army 4 Dead War , Gears Tactics, Pentiment, Doom 64 i Age of Empires 2. W tej chwili znany jest problem dotyczący gry Atomic Heart. Microsoft podaje, że podczas streamingu gry występują pewne trudności z przełączaniem między kontrolerem a KBM.
Jest to mile widziana aktualizacja, szczególnie dla tych, którzy chcą grać w strzelanki pierwszoosobowe na myszce i klawiaturze, ale nie mają komputera PC o wystarczającej wydajności, aby natywnie uruchamiać takie gry. To także dobry krok naprzód w zakresie dostępności.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft w końcu udostępnia obsługę myszy i klawiatury w usłudze Xbox Cloud Gaming