Kiedyś można było zapłacić za oprogramowanie i oczekiwać, że będzie ono pozbawione reklam, ale te czasy najwyraźniej się skończyły. Najnowsza aktualizacja systemu Windows 11 (KB5036980), która zostanie udostępniona w tym tygodniu, wprowadza reklamy aplikacji w sekcji „polecane” menu Start, jednej z najczęściej używanych części systemu operacyjnego.
„W sekcji Polecane w menu Start będą widoczne niektóre aplikacje ze sklepu Microsoft Store” – czytamy w uwagach do aktualizacji. „Te aplikacje pochodzą od niewielkiej grupy wybranych programistów”.
Najnowsza aktualizacja systemu Windows 11 (KB5036980), która zostanie udostępniona w tym tygodniu, wprowadza reklamy aplikacji w sekcji „polecane” menu Start.
Sugestie aplikacji są domyślnie włączone, ale na szczęście możesz przywrócić system Windows bez reklam, jeśli zainstalowałeś aktualizację. Aby to zrobić, należy przejść do Ustawień i wybrać Personalizacja > Start, a następnie przełączyć opcję „Pokazuj rekomendacje dotyczące wskazówek, promocji aplikacji i nie tylko” na „wyłączoną”.
Nowa „funkcja” pojawia się zaledwie kilka tygodni po debiucie w wersji beta w programie Insider i pokazuje, jak szybko Microsoft może wdrożyć pewne rozwiązania, kiedy tylko chce. Z pewnością gigant z Redmond w tym przypadku nie czekał wystarczająco długo na to, by spłynęły opinie użytkowników, dla których przeznaczony jest program Insider.
Aktualizacja z pewnością wprowadzi klientów w konsternację, biorąc pod uwagę, że cena Windows 11 za wersję Home wynosi 629,99 zł w sklepie Microsoftu. Chociaż usunięcie tej nowej funkcji nie jest wielkim problemem, warto też przypomnieć ludziom o zmarnowanym czasie spędzonym na usuwaniu bloatware z instalacji OEM systemu Windows. Microsoft testował wcześniej reklamy w Eksploratorze plików systemu Windows 11, ale szybko porzucił ten eksperyment.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft wprowadzana adware w Windows 11