Microsoft zamyka Arkane Austin, Alpha Dog Studios oraz Tango Gameworks. Pierwsze studio odpowiada za stworzenie Redfall, które było ostatnio krytykowane za brak dodania przedpremierowych postaci.
Twórcy Redfalla przechodzą do historii
To się musiało tak skończyć. Arkane Austin znane ze stworzenia krytykowanego Redfalla, ale nie tylko, bowiem na koncie studia są również Deathloop czy Prey (2017), zostaje zamknięte przez Microsoft. Do tej firmy dołączają również Tango Gameworks (Hi-Fi Rush) i Alpha Dog Studios (Mighty Doom). Z kolei Roundhouse Games dołączy do ZeniMax Online Studios (ZOS), więc zdołał uniknąć najgorszego scenariusza. Ten jeśli chodzi o Arkane Austin był do przewidzenia już jakiś czas po debiucie Redfalla.
Microsoft zdecydował się zamknąć m.in. studio Arkane Austin, które odpowiada za Deathloopa, Preya i Redfalla.
This is absolutely terrible. Permission to be human : to any executive reading this, friendly reminder that video games are an entertainment/cultural industry, and your business as a corporation is to take care of your artists/entertainers and help them create value for you.
— Dinga Bakaba (@DBakaba) May 7, 2024
Studio nie tylko wydało przeciętny tytuł, ale nie zapewniło mu odpowiednich i dostatecznych poprawek popremierowych oraz nie dodało nowej zawartości, która zdołałaby przyciągnąć graczy. Ba, gracze nie dostali nawet specjalnych postaci oferowanych w edycji przedpremierowej, a minął już ponad rok od wydania gry.
Z wiadomości, którą otrzymali deweloperzy Arkane, Tango, Alpha Dog wynika, iż część pracowników nie będzie zwolniona, ale dołączy do innych zespołów Xbox, natomiast reszta pożegna się z firmą. Matt Booty, szef Xbox Game Studios poinformował zainteresowanych, że decyzję o likwidacji studiów deweloperskich podjęto po w oparciu o „zmianę priorytetów stanowisk i zasobów”.
„Dzisiaj dzielę się zmianami, które wprowadzamy w naszych zespołach Bethesda i ZeniMax. Te zmiany opierają się na priorytetowym traktowaniu tytułów o dużej wartości i dalszym inwestowaniu w portfolio Bethesdy obejmujące hitowe gry i ukochane światy, które pielęgnuje się od dziesięcioleci. Podwojenie liczby franczyz i inwestowanie w budowę nowych wymaga od nas spojrzenia na całą firmę w celu zidentyfikowania możliwości, które zapewniają sukces. Ta zmiana priorytetów tytułów i zasobów oznacza, że kilka zespołów zostanie przydzielonych do innych i że niektórzy z naszych kolegów nas opuszczą” – czytamy w e-mailu Booty'ego.
Przypomnijmy, że w styczniu Microsoft potwierdził redukcję 1900 stanowisk w Activision Blizzard, Bethesda oraz Xbox.
Deweloper Deathloopa krytykuje Microsoft za zamknięcie Arkane Austin
Z takim obrotem sprawy nie godzi się szef Arkane Lyon, Dinga Bakaba, który publicznie skrytykował kierownictwo Microsoftu za decyzję o zamknięciu kilku studiów, w tym studia w Austin, nazywając to działanie „pi******* ciosem w brzuch”. Bakaba to dyrektor kreatywny cieszącego się uznaniem krytyków Deathloopa, który obecnie pracuje nad grą Blade.
„To jest absolutnie okropne” – napisał. „Pozwolenie na bycie człowiekiem: przyjacielskie przypomnienie dla każdego dyrektora, który to przeczyta, że gry wideo to przemysł rozrywkowy/kulturalny, a Twoim zadaniem jako korporacji jest dbanie o artystów/przedstawicieli artystów i pomaganie im w tworzeniu”.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft zamyka niektóre studia deweloperskie w tym twórców Redfalla i Deathloopa