Wciąż siedzicie na Windows 7 pomimo nachalnej kampanii Microsoftu próbującej zachęcić Was do przesiadki na Windows 10? W takim razie powinniście ucieszyć się z najnowszej zapowiedzi giganta z Redmond, który właśnie ogłosił wsparcie dla API DirectX 12 dla „siódemki”. Jest to duże zaskoczenie i raczej nikt nie spodziewał się takiego ruchu ze strony firmy, tym bardziej teraz, kiedy Windows 7 pozostał już niecały rok oficjalnego wsparcia i Microsoft próbuje przekonywać jego użytkowników, że najwyższy czas przesiąść się z tego blisko dziesięcioletniego OS na nowszą wersję. Tymczasem przeniesienie portu DirectX 12 na starszy system niweluje jedną z dotychczasowych głównych zalet Windows 10 z perspektywy graczy, ponieważ nowsze API pozwala deweloperom na niskopoziomowy dostęp do sprzętu i np. wyeliminowanie problemu wąskiego gardła w postaci CPU w grach, co przekłada się na wyższą wydajność w wielu tytułach, za sprawą lepszego wykorzystania wielu rdzeni/wątków.
DirectX 12 dla Windows 7 to duże zaskoczenie i raczej nikt nie spodziewał się takiego ruchu ze strony Microsoftu, tym bardziej teraz, kiedy systemowi pozostał już niecały rok oficjalnego wsparcia.
%20(1).jpg?time=1552462457024)
Warto jednak od razu nieco ostudzić entuzjazm, ponieważ DirectX 12 jak na razie wspierany jest tylko w jednej grze, a mianowicie World of Warcraft: Battle for Azeroth. Co więcej, Microsoft zdradził, że API to nie będzie mieć tak powszechnego zastosowania jak w przypadku Windows 10, aczkolwiek ujawnił także, iż pracuje z innymi deweloperami, by zapewnić obsługę DX12 w ich grach na Windows 7. W przypadku gry Blizzarda, wprowadzenie obsługi DirectX 12 przekładać ma się na poprawę płynności rozgrywki, choć Microsoft wciąż zapewnia, że najlepsze doznania czekają na nas na Windows 10. Wynikać ma to z faktu, że nowy system zawiera optymalizacje pod to API i dedykowane mu funkcje, które projektowane były od początku z myślą o „dziesiątce”, dzięki którym zapewnia jeszcze lepsze wykorzystanie przez gry.
Z perspektywy gracza, szczególnie takiego, który wciąż korzysta z tego OS, to niewątpliwie świetna wiadomość, tym bardziej, że nieczęsto się zdarza, by producent wspierał swój produkt 10 lat po premierze, szczególnie w taki sposób, gdzie zapewnia mu nowe funkcjonalności. Z drugiej jednak strony wydaje się być nieco dziwne i mało zrozumiałe, że amerykański gigant postanowił przeznaczyć środki i ludzi na ten aspekt w momencie, kiedy za dziewięć miesięcy Windows 7 zostanie odesłany na emeryturę, o czym przedsiębiorstwo przypomina specjalnymi komunikatami wyskakującymi w tym OS. Microsoft nie podaje jeszcze żadnych konkretów na temat następnych gier, które zrobią użytek z DirectX 12 na Windows 7 i tym samym nie znamy ich tytułów oraz nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się kolejnych tego typu aktualizacji. Nie powinniśmy jednak zbyt długo czekać aż inni deweloperzy zechcą zrobić użytek z tej technologii.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Microsoft zapewnia wsparcie DirectX 12 w Windows 7