Minecraft to bez wątpienia największy fenomen ostatniej dekady na rynku gier wideo. Żaden inny tytuł nie może się pochwalić tak ogromnym zainteresowaniem w tak długim czasie, a ukoronowaniem popularności tej produkcji jest jej sprzedaż. Mojang Studios, czyli studio odpowiedzialne za Minecrafta, oraz Microsoft ogłosili, że sprzedano już przeszło 200 mln egzemplarzy tego sandboksa, który debiutował na rynku w 2011 roku. Dla porównania, znajdujące się na drugiej pozycji Grand Theft Auto V rozeszło się dotychczas w nakładzie 120 mln kopii, więc różnica pomiędzy produkcjami jest ogromna. Co więcej, Minecraft tylko w ostatnich 12 miesiącach sprzedał się w ilości 24 mln kopii, co udowadnia, że zainteresowanie tym tytułem po tylu latach nie spada, wręcz przeciwnie.
Mojang Studios, czyli studio odpowiedzialne za Minecrafta, oraz Microsoft ogłosili, że sprzedano już przeszło 200 mln egzemplarzy tego sandboksa.
Równie imponujący jest fakt, że większość użytkowników Minecrafta wciąż jest aktywna. Microsoft pochwalił się, że gra może liczyć każdego miesiąca na 126 mln aktywnych graczy. Wynika to głównie ze wsparcia ze strony mocno zaangażowanej społeczności, ale też twórców i Microsoftu, którzy regularnie dostarczają nową zawartość i funkcjonalności dla graczy. Tylko w ostatnich kilku miesiącach obie firmy oferowały darmowy dostęp do Minecraft: Education Edition dla nauczycieli i zintegrowały Minecraft Education Collection w ramach podstawowej gry, co oznacza, że każdy ma dostęp do materiałów edukacyjnych za darmo do końca czerwca. To oczywiście reakcja na obecną globalną sytuację epidemiologiczną, co pomóc ma w nauczaniu uczniów, którzy nie uczęszczają do szkół.
To jednak nie wszystko i fani Minecrafta już mogą wypatrywać kolejnych nowości. Po krótkim opóźnieniu, Minecraft Dungeons zostanie udostępniony graczom już 26 maja, a darmowa aktualizacja Nether trafi do nich jeszcze tego lata. Niestety, w związku z koronawirusem Minecraft Festival został jednak przesunięty o cały rok (podobnie zresztą jak wiele innych branżowych imprez). O popularności marki świadczy także fakt, że w latach 2015–2016 studio Telltale Games wydało spin-off zatytułowany Minecraft: Story Mode, składający się z kilku odcinków, fani Minecrafta nie mogą więc narzekać na brak atrakcji. Ciekawe, czy grze uda się dobić do 300 mln? Biorąc pod uwagę tempo sprzedaży, jeśli zainteresowanie tą produkcją wciąż będzie tak duże, nie powinno jej to zająć dłużej niż 4-5 lat.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Minecraft bije rekordy popularności. Ponad 200 mln sprzedanych kopii