Modyfikacja do Mount & Blade II wykorzystuje ChatGPT do generowania dialogów NPC

Modyfikacja do Mount & Blade II wykorzystuje ChatGPT do generowania dialogów NPC

Choć dialogi napisane przez scenarzystów bez wątpienia (przynajmniej jak dotąd) są lepszej jakości, niż te generowane przez AI, to w niedalekiej przyszłości rozmowy i odpowiedzi mogą być generowane w oparciu o stan gry, zamiast być sztywno przypisane do postaci.

Modder o nazwie Bloc opublikował film prezentujący jak wykorzystać ChatGPT do tworzenia dynamicznych dialogów w grze Mount & Blade II: Bannerlord. Modyfikacja zastępuje tradycyjne drzewka dialogowe w grze i pozwala graczom na prowadzenie rozmów z NPC. W filmach można zobaczyć gracza rozmawiającego z różnymi postaciami, a system reaguje na ich pytania dotyczące tożsamości, zawodów i otoczenia. Mod ulepsza już istniejące interakcje z postaciami RPG w grze i sugeruje, że wykorzystanie generatywnego tekstu AI w grach wideo może być znacznym ulepszeniem gier.

Modyfikacja do Mount & Blade II: Bannerlord pokazuje jedno z ciekawszych sposobów wykorzystania systemu ChatGPT. 

Modder Bloc ulepsza interakcje postaci w grze Mount & Blade II: Bannerlord poprzez wykorzystanie AI, tj. ChatGPT. Domyślne opcje dialogowe zastępuje dynamicznymi dialogami, umożliwiając graczom wpisywanie zapytań. Postacie odpowiadają na podstawie aktualnego stanu świata gry. W grze wcześniej postacie informowały gracza o stanie świata, ale dzięki modowi Bloc, interakcje te są bardziej płynne i interesujące. Gracz może pytać o tożsamość, zawód i okolicę. W pewnym momencie kowal przedstawia wygenerowane proceduralnie wyjaśnienie swoich usług, w tym ceny i czas oczekiwania oraz prowizję na podstawie użytych materiałów. Kolejna demonstracja pokazuje gracza targującego się o ceny z rolnikami i najemnikami, a inna pokazuje barda komponującego wiersz.

Największy problem to długie ładowaniee odpowiedzi AI, a generowane teksty wydają się nieco sztuczne - w stylu ChatGPT.. Aby poprawić jakość dialogów, przyszłe wersje modów powinny zawierać więcej osobowości dla każdej postaci. Idea stojąca za tym modem dobrze pasuje do sandboksowej rozgrywki Mount & Blade. Gry oparte na dynamicznych wydarzeniach bez liniowych wątków fabularnych, takie jak symulacje strategii lub zarządzania, mogłyby ostatecznie skorzystać z generatywnego tekstu AI.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Modyfikacja do Mount & Blade II wykorzystuje ChatGPT do generowania dialogów NPC

 0