Najnowszy patch do Wiedźmina 3 na PS4 PRO spowodował downgrade grafiki

Najnowszy patch do Wiedźmina 3 na PS4 PRO spowodował downgrade grafiki

Jak się okazuje najnowsze poprawki do Wiedźmina 3 w wydaniu na PS4 PRO przyniosły także nieoczekiwany downgrade jakości graficznej gry.

Mimo iż od debiutu Wiedźmina 3 minęły już trzy lata oprawa wizualna do dziś prezentuje się wyśmienicie (tyczy się to również portu dedykowanego konsolom). Zaraz po wydaniu ulepszonych modeli Xboxa One i PlayStation 4, Redzi zapowiedzieli publikację specjalnych łatek podbijających tekstury do rozdzielczości 4K oraz upiększających pare efektów. O ile patch na urządzeniu Microsoftu pojawił się stosunkowo szybko, nie przynosząc żadnych problemów, tak okazało się, iż wrzucony w ubiegłym miesiącu na serwery PS Store zestaw poprawek spowodował obniżenie jakości graficznej popularnego RPG-a. Przetestować nowy build postanowiła zaprawiona w tego typu bojach ekipa Digital Foundry. Nie mamy na ten moment informacji odnośnie wersji na Xbox One.

Najnowsza poprawka dedykowana posiadaczom PlayStation 4 PRO przyniosła obniżenie jakości graficznej w Wiedźminie 3

Podstawowym problemem pojawiającym się po dokonanych zmianach, to w znacznym stopniu skrócone pole rysowania obiektów, jak również wspomniane obniżenie szczegółów widocznych w dalekim tle np. liście drzew lub pomniejszych elementów. Co ciekawe błędy można w pewnym stopniu naprawić samemu, wystarczy wyrazić zgodę na zeskalowanie produkcji do maksymalnie 1080p (niestety nie stanowi, to szczytu możliwości, ale coś za coś). Na pochwałę zasługuje z kolei fakt, iż trzeci Wiesiek działa odrobinę szybciej zarówno w Full HD, jak i pełnych 4K. Domyślnie ma stałe 30 klatek zaś w podbitej rozdzielczości o 2-3 klatek więcej. Miejmy nadzieję, że ekipa CD Projekt RED szybko upora się z wszelkimi kłopotami, a my otrzymamy tym razem odpowiednią łatkę.

Komentarze do: Najnowszy patch do Wiedźmina 3 na PS4 PRO spowodował downgrade grafiki