Naucz się programować shadery i wygraj gamingowy komputer

Naucz się programować shadery i wygraj gamingowy komputer

Polski Game Dev informuje o konkursie polegającym na programowaniu shaderów, w którym do wygrania są interesujące nagrody. Za zajęcie pierwszego miejsca przypada gamingowy komputer Actina PBM 2700 wyposażony w ośmiordzeniowy procesor AMD Ryzen 7 2700 (16M Cache, 3.20 / 4.10 GHz), 32 GB pamięci RAM (rozszerzalnej do maksymalnie 64 GB), kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2080 8 GB oraz dyski HDD 2 TB i SSD 480 GB. Warto wspomnieć, że cena tego zestawu wynosi około 7500 złotych. W przypadku drugiej lokaty również otrzymamy komputer, ale o innych parametrach - Actina PBM 2600 posiadający na pokładzie sześciordzeniowy CPU AMD Ryzen 5 2600 (16M Cache, 3.40 / 3.90 GHz, 8 GB RAM, GPU NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB. Z kolei miejsca trzecie i czwarte to kolejno nagrody w postaci AMD Ryzen 7 2700 + karty graficznej Radeon RX Vega 56 oraz AMD Ryzen 5 2600.

Za zajęcie pierwszego miejsca organizatorzy przewidzieli komputer gamingowy Actina PBM 2700 wyposażony w kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2080.

Naucz się programować shadery i wygraj gamingowy komputer

Ranking końcowy to suma SCORE z pięciu zadań. Ich listę znajdziecie pod tym adresem. Za niewykonanie poszczególnych zadań naliczana jest jednak kara: zadanie 1 – 2000 punktów, zadanie 2 – 10000 punktów, zadanie 3 – 15000 punktów, zadanie 4 – 185000 punktów. Ostatnie z puli dostępnych zadań pojawi się już niebawem. Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 20 październikana stoisku PolskiGamedev.pl na PGA, o godzinie 13:00. Zamknięcie zgłoszeń nastąpi godzinę wcześniej. Akcja prowadzona jest za pośrednictwem Optil.io, stworzonej na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej platformie sieciowych konkursów programistycznych. Partnerem technologicznym konkursu jest AMD. Natomiast partnerem rozwiązań PC jest Actina

Warto podkreślić, że wspomniana inicjatywa w postaci konkursu ma nie tylko pokazać umiejętności ekspertów, ale również zachęcić wszystkim programistom do doskonalenia swoich umiejętności. W odróżnieniu od podobnych zmagań polegających na programowaniu shaderów, które istnieją już na świecie, ocenianym parametrem jest ich optymalizacja – to, ile cykli (execution cycles) będzie musiała wykonać karta graficzna, by przeprocesować przygotowane przez programistę instrukcje shadera. Projekt finansowany jest z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Dialog”. Więcej informacji o akcji przeczytacie tutaj.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Naucz się programować shadery i wygraj gamingowy komputer

 0