Naughty Dog zwalnia deweloperów. Co z projektami studia?

Naughty Dog zwalnia deweloperów. Co z projektami studia?

Branża gier przechodzi przez falę zwolnień. Tylko w ostatnim czasie pisano o redukcji etatów w Epic Games i odejściu autora platformy Steam Spy mającego w studiu spore doświadczenie, a teraz przyszła kolej na Naughty Dog.

Zwolnienia w Naughty Dog

Naughty Dog odpowiadające za takie serie gier jak Uncharted czy The Last of Us zaczęło skracać kontrakty dla dziesiątek pracowników. Według dwóch źródeł zaznajomionych z sytuacją, w zeszłym tygodniu wewnętrznie poinformowano o zwolnieniach w studiu w Santa Monica w Kalifornii. Dotknęło to wiele działów, od artystycznego po produkcyjny, a większość zwolnionych osób działała przy testowaniu produkcji. Źródła podają, iż zakończono współpracę nawet z 25 deweloperami kontraktowymi. Nie wydaje się, aby cięcia dotyczyły twórców zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin. W lipcu Naughty Dog zatrudniało ponad 400 ludzi.

Zwolnienia dotknęły także Naughty Dog. Studio rozwiązało umowy z 25 deweloperami kontraktowymi.

Jak twierdzi serwis Kotaku bazując na swoich źródłach aktualnie Naughty Dog nie proponuje zwalnianym odpraw, natomiast całe studio w tym osoby odchodzące z firmy są zmuszane do zachowania tej informacji w tajemnicy. Ich umowy zostaną oficjalnie rozwiązane pod koniec października i oczekuje się, że będą pracować przez resztę miesiąca.

Redukcja etatów ma miejsce zaledwie kilka miesięcy po tym, jak wiceprezes studia Evan Wells ogłosił, iż pod koniec 2023 roku odchodzi na emeryturę po 19 latach pracy w Naughty Dog. Neil Druckmann, dyrektor kreatywny i główny współscenarzysta najnowszych gier Uncharted i The Last of Us, a także współtwórca serialu HBO, ujawnił, że mniej więcej w tym samym czasie doszło do restrukturyzacji kierownictwa studia.

Naughty Dog nie jest jedynym dużym studiem, które w tym roku boryka się ze zwolnieniami. Studio Xbox, obecnie odpowiedzialne za Halo, 343 Industries, mocno ucierpiało w styczniu w wyniku masowych zwolnień w Microsofcie. Największe firmy z branży gier, takie jak Electronic Arts, Ubisoft, Epic Games i Embracer również przeprowadziły redukcję etatów.

The Last of Us Multiplayer zawieszony

Oczywiście zwolnienia w Naughty Dog nie pozostały bez konsekwencji dla projektów studia. Mówi się, że deweloperzy wprawdzie nie zrezygnowali, lecz zawiesili rozwój multiplayera The Last of Us. W związku z tym na razie nie można liczyć na rychłą premierę sieciowego TLOU Frakcje.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Naughty Dog zwalnia deweloperów. Co z projektami studia?

 0