Neeva - wyszukiwarka skupiona na prywatności i braku reklam od byłych pracowników Google

Neeva - wyszukiwarka skupiona na prywatności i braku reklam od byłych pracowników Google

Wyszukiwarka Google jest najbardziej popularną tego typu aplikacją na świecie i to pomimo powszechnej świadomości, że ani prywatność, ani brak reklam to nie są jej mocne strony. Byli pracownicy postanowili więc stworzyć konkurencyjny produkt, który będzie skupiony na tych dwóch kluczowych dla wielu użytkowników aspektach, jednocześnie stawiając na satysfakcjonujące wyniki wyszukiwania, które nie są sponsorowane. W przeciwieństwie do Google, które większość pieniędzy zarabia na reklamach, Neeva korzysta z modelu opartego na subskrypcji, co oznacza brak obaw o prywatność lub wyniki wyszukiwania wypełnione reklamami. Koszt to 4,95 USD miesięcznie.

Neeva to nowa wyszukiwarka nastawiona na prywatność i brak reklam od byłych dyrektorów Google. Pierwsze trzy miesiące są darmowe, więc warto przetestować.

Sridhar Ramaswamy i Vivek Raghunathan, dwaj byli dyrektorzy Google (około 30 procent pracowników ich firmy to byli pracownicy Google), mają nadzieję, że ich nowo uruchomiona wyszukiwarka Neeva będzie w stanie ukraść chociaż część 90% udziału w rynku, jakim cieszy się produkt ich byłego pracodawcy. Oprócz braku reklam Neeva blokuje również wszystkie moduły śledzące, a użytkownicy mogą wybierać swoje ulubione źródła wiadomości, sprzedawców i inne witryny, zamiast wyświetlać ogólne wyniki. W jednym miejscu zebrano również rekomendacje produktów z recenzjami z renomowanych witryn i zweryfikowanych klientów, a Neeva obiecuje podzielić się "co najmniej 20%" swoich przychodów z twórcami treści, płacąc, gdy ich treść bezpośrednio odpowie na zapytanie użytkownika.

Neeva współpracuje ze wszystkimi głównymi przeglądarkami, w tym Chrome, Firefox, Brave, Edge i Safari, a firma obiecuje, że nigdy nie udostępni danych użytkowników. Można także zsynchronizować pocztę e-mail, kalendarz i dokumenty z silnikiem wyszukiwania. "Mówię ludziom, że Neeva jest w równym stopniu eksperymentem społecznym, co technologicznym", mówi Ramaswamy, dyrektor generalny firmy, w rozmowie z Fast Company . "To odpowiedź na pytanie: Gdyby istniał produkt wysokiej jakości, który przyniesie Ci korzyści na wiele sposobów, czy zapłaciłbyś za niego, zamiast wybrac darmowy, z reklamami?" Pierwsze trzy miesiące są bezpłatne, a następnie 4,95 USD miesięcznie. Co ważne - przy rejestracji nie trzeba podawać żadnej karty płatniczej, co jest często wymagane w okresach testowych aplikacji.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Neeva - wyszukiwarka skupiona na prywatności i braku reklam od byłych pracowników Google

 0