Netflix obrazem kryzysu w Polsce? Co trzeci z nas już zdecydował

Netflix obrazem kryzysu w Polsce? Co trzeci z nas już zdecydował

Wyniki badania Adyen wskazują na trudności, jakie mogą czekać serwisy subskrypcyjne, takie jak Netflix. Z danych wynika, że około 34% polskich konsumentów zrezygnowało lub planuje rezygnację z płatnych subskrypcji w ciągu najbliższego roku.

Odchodzenie od stałych opłat za rozrywkę to odpowiedź na rosnące koszty życia, które wymuszają cięcia wydatków. Usługi streamingowe, subskrypcje muzyczne oraz pakiety takie jak Amazon Prime znalazły się na liście najczęściej wymienianych jako obszary, z których Polacy planują rezygnować. W szczególności 17% ankietowanych zamierza ograniczyć wydatki na dostęp do filmów i telewizji, a 18% na muzykę.

Badanie przeprowadzone przez Adyen Digital Report na grupie 34371 konsumentów z 22 krajów (w tym 1005 Polaków) i 8822 liderów firm z sektora digital wskazuje na konieczność poprawy oferty usług subskrypcyjnych. Aż 60% konsumentów podkreśla, że oczekuje wygodnych, spersonalizowanych doświadczeń, które poprawiają ich lojalność wobec usługodawcy. Dodatkowo, ankietowani oczekują także lepszej obsługi klienta (39%) oraz spersonalizowanych zniżek (34%).

Mniej klientów oznacza lepsze oferty?

W obliczu trudności, 70% firm planuje w najbliższych miesiącach inwestycje w subskrypcje, a 37% myśli o poszerzeniu oferty o nowe produkty lub usługi. Jak wyjaśnia Jakub Czerwiński, wiceprezes Adyen na Europę Środkowo-Wschodnią, firmy muszą nie tylko oferować atrakcyjne usługi, ale także dostosowywać się do indywidualnych potrzeb klientów i zapewniać bezproblemowe płatności, aby budować długoterminowe relacje.

Dodatkowo coraz więcej użytkowników subskrypcji domaga się elastycznych warunków, takich jak łatwe anulowanie usług i opcje zwrotu kosztów (40% badanych). Tego rodzaju zmiany mogłyby przekonać większą grupę klientów do przedłużania subskrypcji, nawet w trudniejszych warunkach gospodarczych.

Raport Adyen podkreśla, że firmy oferujące subskrypcje stoją przed wyzwaniem: muszą zaoferować wartość, której klienci nie znajdą gdzie indziej, aby zachęcić ich do utrzymania usług subskrypcyjnych mimo rosnących kosztów życia. Obecny stan usług dla coraz większej liczy osób jest bowiem niezadowalajacy.

 
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix obrazem kryzysu w Polsce? Co trzeci z nas już zdecydował

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł