Netflix nie narzeka na brak nowych abonentów, których mu w drugim kwartale 2024 roku przybyło, a także na przychody. Platforma streamingowa potwierdziła, iż mimo wprowadzanych nierzadko kontrowersyjnych zmian w tym planu z reklamami i walki ze współdzieleniem kont, nadal przyciąga tłumy użytkowników.
Netflix opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Firma odnotowała w ostatnich trzech miesiącach niemały wzrost liczby abonentów (znacznie lepszy niż oczekiwano). Przybyło mu 8,05 mln nowych subskrybentów, którzy dołączyli do łącznie 277,65 miliona abonentów korzystających z usług tej firmy. Platforma odnotowała przychody w wysokości 9,56 miliarda dolarów (wzrost o 17%) i zysk netto w wysokości 2,15 miliarda dolarów (w porównaniu do 1,49 miliarda dolarów rok temu), co przełożyło się na zysk na akcję w wysokości 4,88 dolarów.
Netflix zyskał w drugim kwartale 2024 r. 8,05 mln abonentów.
Netflix prognozował przychody w drugim kwartale na poziomie 9,49 miliarda dolarów i zysk na akcję w wysokości 4,68 dolarów. Według LSEG Data & Analytics, Wall Street spodziewała się średnich przychodów na poziomie 9,53 miliarda dolarów. Q2 2024 to więc pasmo sukcesów dla Netflixa, lecz czas pokaże, czy taki stan rzeczy się utrzyma.
Mimo wszystko jest to sukces, zważywszy na kontrowersyjne działania firmy w minionych latach. Chodzi oczywiście o kolejne podwyżki czy walkę ze współdzieleniem kont. Dochodzi do tego plan naszpikowany reklamami.
Według firmy liczba użytkowników korzystających z planów opartych na reklamach wzrosła w drugim kwartale o 34% w ujęciu sekwencyjnym i obecnie stanowią ponad 45% wszystkich rejestracji. Warto wspomnieć, że Netflix począwszy od 2025 roku nie będzie udostępniał danych dotyczących liczby abonentów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix ujawnia wyniki finansowe. Platforma zyskała wielu abonentów