Netflix wbrew oczekiwaniom notuje dobry początek roku. Platforma ze wzrostem liczby abonentów

Netflix wbrew oczekiwaniom notuje dobry początek roku. Platforma ze wzrostem liczby abonentów

Netflix ma powody do zadowolenia. Platforma streamingowa zanotowała wzrost liczby nowych subskrybentów, a wyniki, jakie osiągnęła w pierwszym kwartale 2024 roku zaskoczyły nawet analityków. Jednocześnie serwis decyduje się na krok, który w tej sytuacji zaskakuje.

Netflixowi w Q1 2024 przybyło 9,3 miliona nowych subskrybentów, co przekroczyło wcześniejsze szacunki. Łącznie platforma posiada 269,6 mln abonentów na całym świecie. „Prawie 270 milionów gospodarstw domowych w ponad 190 krajach subskrybuje Netflixa. Przy średniej liczbie ponad dwóch osób w gospodarstwie domowym, mamy widownię liczącą ponad pół miliarda osób. Żadna firma rozrywkowa nigdy wcześniej nie działała na taką skalę i z takimi ambicjami” - napisała firma w liście do inwestorów.

Netflix zanotował 9,3 mln nowych subskrybentów w pierwszym kwartale 2024 roku.

Jednocześnie Netflix wygenerował przychody w wysokości 9,4 miliarda dolarów (8,8 miliarda euro), co oznacza wzrost o 15 procent rok do roku, z kolei dochód operacyjny wyniósł 2,6 miliarda dolarów. Pomimo pozytywnych danych, rozczarowujące prognozy przychodów za drugi kwartał spowodowały, że 19 kwietnia akcje spółki spadły o ponad 3 procent.

Komentując wyniki, Paolo Pescatore z PP Insight powiedział: „Oczekiwania są zawsze wysokie i firma nie zawiodła. Świetny początek nowego roku i absolutnie imponujący wynik netto za kwartał. Niezależnie od tego, czy przedsiębiorstwo przestanie patrzeć na liczbę abonentów i skupi się na finansach, wzrost netto to kluczowy wskaźnik, który każdy chce widzieć. Te najnowsze wyniki podkreślają strategię platformy zakładającą rozwój dzięki nowym inicjatywom, takim jak blokowanie możliwości udostępniania haseł i wdrożenia planu z reklamami. Nadal istnieje wiele możliwości dalszego rozwoju”.

Po ogłoszeniu wyników za pierwszy kwartał Netflix zdecydował się ukryć liczbę subskrybentów i w obliczu wzrostu bazy użytkowników jest to zaskakujące. Jednak zdaniem platformy dane są niemiarodajne. Zamiast tego firma chce skupić się bardziej na przychodach, marży operacyjnej oraz zaangażowaniu klientów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix wbrew oczekiwaniom notuje dobry początek roku. Platforma ze wzrostem liczby abonentów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł