Netflix powoli wycofuje się z najtańszego planu bez reklam na pierwszych rynkach. Jak donosi The Verge, wiele postów na Reddicie w Kanadzie i Wielkiej Brytanii od osób, które subskrybują plan Basic, wskazuje, iż otrzymali powiadomienia w aplikacji Netflix informujące, że 13 lipca stracą dostęp do usługi przesyłania strumieniowego, chyba że przejdą na inny plan.
Firma ogłosiła już w styczniu, że w drugim kwartale 2024 r. przestanie oferować plan podstawowy bez reklam na większej liczbie rynków, począwszy od Kanady i Wielkiej Brytanii. Wygląda na to, że Netflix nie osiągnął planu, jakim był drugi kwartał 2024 r., ale opóźnienie wygaszania najtańszego planu subskrypcji nie jest długie.
Netflix powoli wycofuje się z najtańszego planu bez reklam na pierwszych rynkach.
Oznacza to, że osoby w Kanadzie i Wielkiej Brytanii, które zarejestrowały się w planie podstawowym bez reklam, muszą przejść na tańszy plan podstawowy (z reklamami) lub zapisać się na jeden z droższych planów bez reklam. Netflix ogłosił już w maju, że plan Basic z reklamami ma obecnie 40 milionów użytkowników, co stanowi coraz większą część przychodów usługi streamingowej
W tej chwili na polskim rynku nie jest jeszcze dostępny plan Podstawowy z reklamami, więc raczej nie należy spodziewać się szybkiego wygaszania najtańszego abonamentu (29 zł miesięcznie) bez reklam, bo użytkownicy, którzy nie chcą płacić więcej, nie mają alternatywy. Niewykluczone jednak, że w tym roku się to zmieni i wówczas skazani będą na reklamy lub płacenie więcej, jeśli nie będą chcieli zrezygnować z Netflixa.
Kilka tygodni temu krążyły pogłoski, że kadra kierownicza Netfliksa omawiała możliwy sposób zaoferowania usługi całkowicie za darmo, z reklamami. Jeśli taka wersja usługi zostanie zatwierdzona, nie zostanie ona udostępniona w USA, ale może zostać uruchomiona w niektórych częściach Europy i Azji, gdzie firma nadal będzie mogła przyciągnąć osoby, które jeszcze nie subskrybowały Netflixa.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix wygasza najtańszy plan bez reklam na pierwszych rynkach