Nie wszyscy producenci PC chcą honorować przedłużoną gwarancję na CPU Intela

Nie wszyscy producenci PC chcą honorować przedłużoną gwarancję na CPU Intela

Intel ogłosił niedawno, że zaoferuje dodatkową dwuletnią gwarancję na procesory Core 13. i 14. generacji, ale obecnie wydaje się, że nie wszyscy producenci komputerów PC pójdą jego śladem. 

The Verge skontaktowało się z 14 głównymi producentami komputerów PC i otrzymało bardzo mieszane odpowiedzi na pytanie, czy firmy te oferowałyby rozszerzone gwarancje na komputery sprzedawane ze wspomnianymi procesorami. Należy pamiętać, że procesory OEM są objęte tylko 12-miesięczną gwarancją, podczas gdy procesory Intela w sprzedaży detalicznej objęte są trzyletnią gwarancją. W związku z tym większość producentów komputerów osobistych powinna przedłużyć gwarancję na swoje systemy o kolejne dwa lata, zgodnie z nowymi warunkami gwarancji Niebieskich, a nie wszyscy chcą wesprzeć giganta z Santa Clara w tym działaniu. 

The Verge skontaktowało się z 14 producentami komputerów PC i otrzymało bardzo mieszane odpowiedzi na pytanie, czy firmy te oferowałyby rozszerzone gwarancje.

Procesory Intel Raptor Lake Refresh oficjalnie. Cena bez zmian

Warto odnotować, że kilka firm oferuje nawet pięcioletnią gwarancję na procesory w swoich PC, a są to między innymi Digital Storm, Falcon Northwest iBuyPower i Maingear. Corsair i Origin PC – należące do Corsair – oferują czteroletnią gwarancję, co wciąż jest całkiem przyzwoite. Następnie znajdują się Puget Systems, które będzie oferować trzy lata i wreszcie ASUS i HP, które oferują kolejne dwa lata gwarancji, co jest zgodne z obietnicą Intela. Dell i jego spółka zależna Alienware nie obiecały żadnych przedłużonych gwarancji, ale wymienią wadliwe procesory w ramach rozszerzonej gwarancji Intela i pokryją wszelkie koszty związane z wymianą procesora, sugerując, że oferują również przedłużenie o dwa lata.

To prowadzi nas do firm Acer i NZXT, które nie chcą oferować żadnego rodzaju rozszerzonych gwarancji, ale poprosiły klientów o skontaktowanie się z obsługą klienta, jeśli doświadczą jakichkolwiek problemów ze stabilnością. To słaba forma wsparcia i obie firmy powinny spisać się lepiej. Wreszcie mamy CyberPowerPC, Lenovo i MSI - żadna z tych firm nie odpowiedziało na pytanie zadane przez The Verge na temat przedłużonej gwarancji. Nie wyklucza to, że takową zaoferują, ale brak odpowiedzi tego nie gwarantuje. 

Nie jest to pełna lista producentów komputerów osobistych, ponieważ większość z tych firm to firmy działające wyłącznie w USA i spodziewalibyśmy się przynajmniej, że firmy i ich spółki zależne w Unii Europejskiej będą oferować rozszerzone gwarancje, ponieważ UE ma znacznie bardziej rygorystyczne regulacje dotyczące praw konsumentów niż Stany Zjednoczone. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości więcej firm wyjaśni, jakie jest ich podejście do tematu. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nie wszyscy producenci PC chcą honorować przedłużoną gwarancję na CPU Intela

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł