Niektórzy twórcy gier są nieprzychylni usługom subskrypcyjnym

Niektórzy twórcy gier są nieprzychylni usługom subskrypcyjnym

Usługi subskrypcyjne takie jak Xbox Game Pass czy EA Access cieszą się w ostatnich latach sporą popularnością, ponieważ umożliwiają zagranie w dość sporą liczbę gier za stosunkowo niewielkie pieniądze. Szczególny prym wiedzie tutaj oferta Microsoftu rozszerzona jakiś czas temu również o platformę PC z systemem Windows 10. I o ile nie ma większego sensu korzystać z abonamentu, gdy zamierzamy na stałe przywiązać się do danej gry np. nastawionej na rozgrywkę wieloosobową, to w pozostałych przypadkach nie musimy wydawać całej ceny na konkretną produkcję. Nie brak opinii, że stratni są na tym twórcy czy wydawcy, którym zgodnie z opublikowaną ankietą przytoczone usługi nie przypadły do gustu. Wyniki badania przeprowadzonego przez GDC na grupie 4 tysięcy deweloperów wskazują na zaniepokojenie faktem, że taki model dystrybucji negatywnie odbije się na branży gier.

Część twórców wyraża obawy o ewentualne zepsucie rynku usługami subskrypcyjnymi pokroju Xbox Game Pass czy EA Access.

25 procent ankietowanych przyznało, iż subskrypcje będą dewaluować gry wideo, z kolei 25 procent nie wyraziło takiej obawy twierdząc, że nie zagrażają one studiom produkującym gry. Pozostali się nie wypowiedzieli. Widzimy więc, że w tym zakresie nie ma zdecydowanej większości. Jeden z badanych porównał wspomniane usługi abonamentowe do Spotify gdzie właściciele platformy muzycznej zarabiają na swojej ofercie ogromne pieniądze zaś do autorów piosenek za możliwość wprowadzenia ich do serwisu trafiają małe kwoty. Inny deweloper przyznał za to, że propozycje pokroju Xbox Game Pass pomagają niektórym tytułom zdobyć dużą popularność, aczkolwiek rani mniejsze produkcje z gatunku Indie.

Co ciekawe z ankiety wynika, że tylko 8 procent osób aktualnie pracuje nad projektem, który trafi na start do platformy subskrypcyjnej, aczkolwiek pytanie nie obejmowało tego czy tak stanie się w przyszłości. Wygląda na to, że wielu deweloperów trzyma się sprawdzonego modelu biznesowego. Z innych ciekawostek warto wspomnieć, że 43 procent respondentów przyznało, że pracuje nad darmową grą opartą na modelu free-to-play zaś 45 procent nad płatnymi produkcjami. Pytanie, czy postrzeganie usług abonamentowych ulegnie zmianie po premierze konsol nowej generacji PlayStation 5 oraz Xbox Series X?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Niektórzy twórcy gier są nieprzychylni usługom subskrypcyjnym

 0