Nintendo pozwoli pożyczać cyfrowe kopie gier na Switch znajomym i rodzinie

Nintendo pozwoli pożyczać cyfrowe kopie gier na Switch znajomym i rodzinie

Zakupy gier cyfrowych od dawna oferują graczom wygodę natychmiastowego dostępu do ulubionych tytułów bez konieczności wychodzenia z domu. Jednak brak fizycznych nośników często oznacza utrudnienia w przenoszeniu gier między urządzeniami. Nintendo postanowiło rozwiązać ten problem, wprowadzając innowacyjne Virtual Game Cards – funkcję, która ma zrewolucjonizować sposób zarządzania biblioteką cyfrową na konsolach Switch.

Nintendo po raz pierwszy w historii zaplanowało dwa wydarzenia Nintendo Direct niemal jedno po drugim. Pierwsze odbyło się wczoraj i skupiło się na obecnym ekosystemie Switcha, prezentując nowości, w tym kilka premierowych tytułów oraz remasterów. Drugie wydarzenie zaplanowano na 2 kwietnia – to ono będzie dedykowane wyłącznie nadchodzącej konsoli Switch 2.

Virtual Game Cards – cyfrowe gry jak fizyczne nośniki

Jednym z najciekawszych ogłoszeń Directa było wprowadzenie Virtual Game Cards – funkcji umożliwiającej użytkownikom przenoszenie zakupionych gier cyfrowych między urządzeniami w sposób zbliżony do korzystania z fizycznych kart pamięci.

Dzięki temu rozwiązaniu gracze, którzy posiadają więcej niż jedno urządzenie Nintendo Switch, będą mogli w łatwy sposób przesyłać swoje gry pomiędzy nimi po jednorazowym, lokalnym uzgodnieniu weryfikacyjnym. Co więcej, funkcja ta będzie kompatybilna zarówno ze standardowym Switchem, wersją Lite, jak i nadchodzącym Switch 2, który dodatkowo wspiera wsteczną kompatybilność. Dzięki temu migracja biblioteki gier na nową konsolę stanie się niezwykle prosta.

Wspólne granie w ramach Nintendo Family Group

Virtual Game Cards otwierają także nowe możliwości dla rodzin i przyjaciół. Użytkownicy mogą dodać do ośmiu urządzeń do swojej grupy Nintendo Family Group, co pozwala na „wypożyczanie” gier innym członkom. Istnieją jednak pewne ograniczenia:

  • Oba urządzenia muszą znajdować się w tej samej sieci Wi-Fi podczas pierwszego transferu.

  • Jednocześnie można wypożyczyć tylko jedną grę.

  • Wypożyczenie jest ważne przez maksymalnie 14 dni, po czym gra automatycznie wraca do pierwotnego właściciela.

  • Wypożyczający nie może uruchomić gry na swoim urządzeniu, dopóki nie zostanie ona ponownie przeniesiona.

Jak działają Virtual Game Cards?

Podobnie jak fizyczne kartridże, wirtualne karty są licencją na grę, a nie jej kopią. Oznacza to, że po przeniesieniu tytułu na inne urządzenie, nie będzie on już dostępny na poprzednim, dopóki użytkownik nie zdecyduje się na jego ponowny transfer. Przykładowo, jeśli gracz przeniesie Metroid Prime 4 z Nintendo Switch na Switch 2, nie będzie mógł go uruchomić na starszej konsoli, dopóki nie zdecyduje się na ponowne przeniesienie.

Nintendo zapewnia jednak, że cały proces będzie prosty i intuicyjny, co powinno sprawić, że użytkownicy nie odczują dużej różnicy w porównaniu do tradycyjnych kartridży.

Kiedy zadebiutuje funkcja Virtual Game Cards?

Nintendo nie próbuje rewolucjonizować cyfrowej dystrybucji gier, ale Virtual Game Cards mogą znacząco poprawić wygodę zarządzania biblioteką tytułów oraz ułatwić przejście na nową generację sprzętu.

Funkcja Virtual Game Cards zostanie wprowadzona do pierwszej generacji Switcha pod koniec kwietnia poprzez aktualizację oprogramowania. Użytkownicy Switcha 2 będą mieli do niej dostęp od dnia premiery konsoli. Więcej szczegółów, w tym dokładną datę wprowadzenia nowej funkcji, Nintendo ogłosi podczas zaplanowanego na przyszły tydzień wydarzenia Nintendo Direct.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nintendo pozwoli pożyczać cyfrowe kopie gier na Switch znajomym i rodzinie

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł