Eurogamer rzekomo wszedł w posiadanie finalnych specyfikacji Nintendo Switch, jednak nadal są to informacje niepotwierdzone, jakkolwiek wydają się wiarygodne. Z drugiej zaś strony oficjalnie potwierdzono, że Switch będzie obsługiwać Vulkan i OpenGL.
Grupa Khronos nadała właśnie nadchodzącej hybrydowej konsoli Nintendo certyfikat zgodności z Vulkan 1.0. Urządzenie posiada autorski system operacyjny "Nintendo OS", który jest kompatybilny z Vulkan 1.0.1.0. Konsola obsługuje także OpenGL 4.5 I OpenGL ES 3.2.
Jako, że Nintendo Switch operuje w dwóch trybach, przenośnym i stacjonarnym - prawdopodobnie wsparcie Vulkana ułatwi optymalizację pomiędzy tymi dwoma modułami. Z najnowszych doniesień Eurogamera wynika, że programiści będą musieli przygotować dwie osobne porcje kodu gry, w zależności od tego w jaki sposób ma być używana konsola. W teorii ułatwiłoby to też tworzenie portów gier multiplatformowych, ale przy spekulowanych parametrach Switch, wielką niewiadomą jest wsparcie firm trzecich.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nintendo Switch obsługuje Vulkan i OpenGL