Chiński producent samochodów elektrycznych NIO zaprezentował nowego elektrycznego SUV-a, model EC7. Auto charakteryzuje się doskonałą aerodynamiką ze współczynnikiem oporu powietrza 0,23, aktywną aerodynamiką dzięki regulowanemu spojlerowi i zasięgiem do 940 km.
NIO to jeden z wielu chińskich samochodów elektrycznych, które konkurują nie tylko na chińskim, ale i europejskim rynku. Nowością jest luksusowy elektryczny SUV EC7 z wieloma ciekawymi funkcjami. Pojazd należy do serii EC, czyli swoistej hybrydy SUV-a i coupe. Takie połączenie skutkuje niezwykle aerodynamicznym kształtem, który może pochwalić się niewiarygodną wartością współczynnika Cd na poziomie 0,23 (nowe Audi Q8 Sportback e-tron ma 0,24). Interesująca jest również aktywna aerodynamika, samochód ma np. regulowany tylny spojler, który może zwiększyć docisk w trybie sportowym lub wręcz przeciwnie, poprawić przepływ powietrza, aby osiągnąć niższe spalanie.
NIO dostarcza kolejnego ekskluzywnego elektryka, który może pochwalić się doskonałą aerodynamiką oraz dalekim zasięgiem. Ciekawostką jest możliwość zakupu pojazdu bez akumulatora.
NIO EC7 jest wyposażony w parę silników elektrycznych (silnik z magnesami trwałymi 180 kW z przodu, silnik indukcyjny 300 kW z tyłu), co łącznie daje 480 kW mocy i 850 Nm momentu obrotowego. W trybie Sport wystarczy to do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, a tryb Sport+ podbija przyspieszenie nawet do 3,8 sekundy. Mamy też specjalne tryby do holowania przyczep, jazdy po śniegu, piasku, mokrej nawierzchni, ze zwiększonym prześwitem i nie tylko. Hamuje od 100 km/h do zera na dystansie zaledwie 33,9 metra.
Istnieje również częściowo autonomiczne sterowanie NAD, które wykorzystuje system czujników Aquila, zawierający łącznie 33 czujniki, wśród których znajdziemy lidar HR, siedem kamer 8MPx, cztery kamery 3MPx, ADMS (Advanced Driver Monitoring System), pięć radarów mmWave, 12 czujników ultradźwiękowych, zapasowy czujnik pozycji (kolejny moduł „GPS” ) i wsparcie dla V2X. Ciekawostką są światła Smart Matrix LED czy panoramiczny dach. Wewnątrz znajduje się 16-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 12,8-calowy wyświetlacz AMOLED do systemów informacyjno-rozrywkowych. System dźwiękowy to konfiguracja 7.1.4.
Samochód ma 4968 mm długości, 1974 mm szerokości i 1714 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2960 mm. Jeśli chodzi o zasięg, to zależy od wielkości baterii. Podstawowy wariant 75kWh ma mieć według chińskiego standardu CTLC zasięg 489 km, jednak standard ten znany jest z przesadnego optymizmu i w rzeczywistości możemy spodziewać się 350-400 km w normalnych warunkach (w gorszych oczywiście mniej). Według tego samego standardu wersja 100kWh powinna oferować nawet 635 km, a w przyszłości spodziewana jest również wersja 150kWh z baterią półprzewodnikową od WeLion. W tym przypadku możemy spodziewać się nawet 940 km zasięgu, ale w normalnych sytuacjach należy liczyć raczej na 700-800 km. Można się spodziewać, że wartości WLTP będą nieco niższe.
Bazowa cena EC7 z baterią 75 kWh to 488 000 juanów (307 900 PLN w bezpośrednim przeliczeniu, ostateczna cena europejska będzie zapewne znacznie wyższa), wersja z baterią 100 kWh będzie kosztować 546 000 (344 000 PLN). Wariant bez akumulatora będzie również dostępny za 418 000 (264 000 PLN), w którym to przypadku akumulator jest wynajmowany w miarę potrzeb. Bateria 75 kWh kosztuje 980 juanów miesięcznie (620 PLN), wersja 100 kWh kosztuje 1680 juanów (1060 PLN). Nie znamy jeszcze cen wersji 150kWh.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NIO EC7: elektryczny SUV z doskonałą aerodynamiką i zasięgiem do 940 km