Noctua odpowiada na Rattlegate. Użytkownicy skarżą się na grzechotanie nowego chłodzenia

Noctua odpowiada na Rattlegate. Użytkownicy skarżą się na grzechotanie nowego chłodzenia

Noctua nie spieszyła się z opracowaniem następcy legendarnego coolera procesora NH-D15. Jednak długo wyczekiwany (i niezwykle drogi) model Noctua NH-D15 G2 wydaje się mieć problemy związane z nadmiernym hałasem wentylatora, a afera w sieci nazywana jest „Rattlegate”.

Oficjalna odpowiedź na pytanie dotyczące grzechoczącego hałasu NH-D15 G2 zadane przez entuzjastę komputerów PC @ghost_motley zaczyna się od podziękowania użytkownikom za wiarę w produkty Noctua. Pocieszające jest to, że firma rozpoczęła już „dokładną analizę” problemu i podzieliła się swoimi pierwszymi przeczuciami w tym przypadku, sugerując, że „blokada górnej żebra nieco się poluzowała, prawdopodobnie w transporcie”.

Ze wstępnej analizy Noctua wynika, że ​​prawdopodobnie poluzowane górne żebro może wibrować, gdy cooler pracuje i „może powodować lekkie grzechotanie”. Z obserwacji producenta wynika, że ​​problem ten powoduje „bardzo małe (<0,5 dB(A)) skutki akustyczne”.

W swojej obszernej odpowiedzi na „Rattlegate” Noctua sugeruje rozwiązanie tymczasowe do czasu zakończenia dochodzenia.

W swojej obszernej odpowiedzi na „Rattlegate” Noctua sugeruje rozwiązanie tymczasowe do czasu zakończenia dochodzenia. „W ramach tymczasowego środka zaradczego zalecamy przyklejenie kawałka taśmy z boku żeberek (w miejscu, w którym się zazębiają) lub włożenie małego kawałka plastiku lub pianki o grubości ~1,8 mm między górne i drugie żebro” – mówi specjalista ds. chłodzenia komputerów PC. Być może osoby zirytowane grzechotaniem mogłyby skorzystać z dwóch tymczasowych rozwiązań i znaleźć najlepsze.

Noctua zbudowała swoją reputację w branży głównie ze względu na wysoką jakość produktów. To właśnie dzięki temu firma mogła sobie pozwolić na cenę 150 dolarów za cooler na bazie powietrza dla procesora. Z pewnością dostrzega też rozdźwięk między oczekiwaniami a rzeczywistą jakością – nawet jeśli jest to tylko wypadek przy pracy. 

Noctua

Ostatni akapit oświadczenia Noctua dotyczący potencjalnych problemów z hałasem w NH-D15 G2 wyraźnie ma na celu wzmocnienie dobrych relacji z klientami. Noctua szczerze przeprasza wszystkich, których to dotyczy i zapewnia, że ​​rozumie, jeśli ktoś nie chce stosować tymczasowych rozwiązań. W związku z tym zapewnia pełny zwrot pieniędzy klientom NH-D15 G2 dotkniętym skutkami „Rattlegate” – wystarczy wysłać e-mail do adres [email protected], aby uruchomić proces.

Na koniec Noctua wyjaśnia, że ​​w tej chwili nie rozpoczyna programu wymiany produktu, ponieważ „nie możemy wykluczyć, że problem wystąpi ponownie podczas transportu”. Czekamy zatem na rozwiązanie zaproponowane przez producenta, co może oznaczać konieczność przeprojektowania coolera. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Noctua odpowiada na Rattlegate. Użytkownicy skarżą się na grzechotanie nowego chłodzenia

 0