Noctua nie spieszyła się z opracowaniem następcy legendarnego coolera procesora NH-D15. Jednak długo wyczekiwany (i niezwykle drogi) model Noctua NH-D15 G2 wydaje się mieć problemy związane z nadmiernym hałasem wentylatora, a afera w sieci nazywana jest „Rattlegate”.
Oficjalna odpowiedź na pytanie dotyczące grzechoczącego hałasu NH-D15 G2 zadane przez entuzjastę komputerów PC @ghost_motley zaczyna się od podziękowania użytkownikom za wiarę w produkty Noctua. Pocieszające jest to, że firma rozpoczęła już „dokładną analizę” problemu i podzieliła się swoimi pierwszymi przeczuciami w tym przypadku, sugerując, że „blokada górnej żebra nieco się poluzowała, prawdopodobnie w transporcie”.
Ze wstępnej analizy Noctua wynika, że prawdopodobnie poluzowane górne żebro może wibrować, gdy cooler pracuje i „może powodować lekkie grzechotanie”. Z obserwacji producenta wynika, że problem ten powoduje „bardzo małe (<0,5 dB(A)) skutki akustyczne”.
W swojej obszernej odpowiedzi na „Rattlegate” Noctua sugeruje rozwiązanie tymczasowe do czasu zakończenia dochodzenia.
First of all thank you very much for choosing our NH-D15 G2. We’re sorry to hear that you have encountered an issue with your unit. We’re still in the process of conducting a thorough analysis, but our preliminary suspicion is that you have received a heatsink where the…
— Noctua (@Noctua_at) July 15, 2024
W swojej obszernej odpowiedzi na „Rattlegate” Noctua sugeruje rozwiązanie tymczasowe do czasu zakończenia dochodzenia. „W ramach tymczasowego środka zaradczego zalecamy przyklejenie kawałka taśmy z boku żeberek (w miejscu, w którym się zazębiają) lub włożenie małego kawałka plastiku lub pianki o grubości ~1,8 mm między górne i drugie żebro” – mówi specjalista ds. chłodzenia komputerów PC. Być może osoby zirytowane grzechotaniem mogłyby skorzystać z dwóch tymczasowych rozwiązań i znaleźć najlepsze.
Noctua zbudowała swoją reputację w branży głównie ze względu na wysoką jakość produktów. To właśnie dzięki temu firma mogła sobie pozwolić na cenę 150 dolarów za cooler na bazie powietrza dla procesora. Z pewnością dostrzega też rozdźwięk między oczekiwaniami a rzeczywistą jakością – nawet jeśli jest to tylko wypadek przy pracy.
Ostatni akapit oświadczenia Noctua dotyczący potencjalnych problemów z hałasem w NH-D15 G2 wyraźnie ma na celu wzmocnienie dobrych relacji z klientami. Noctua szczerze przeprasza wszystkich, których to dotyczy i zapewnia, że rozumie, jeśli ktoś nie chce stosować tymczasowych rozwiązań. W związku z tym zapewnia pełny zwrot pieniędzy klientom NH-D15 G2 dotkniętym skutkami „Rattlegate” – wystarczy wysłać e-mail do adres [email protected], aby uruchomić proces.
Na koniec Noctua wyjaśnia, że w tej chwili nie rozpoczyna programu wymiany produktu, ponieważ „nie możemy wykluczyć, że problem wystąpi ponownie podczas transportu”. Czekamy zatem na rozwiązanie zaproponowane przez producenta, co może oznaczać konieczność przeprojektowania coolera.
![Obserwuj nas w Google News](https://ithardware.pl/img/gn_1280x150.jpg)
Pokaż / Dodaj komentarze do: Noctua odpowiada na Rattlegate. Użytkownicy skarżą się na grzechotanie nowego chłodzenia