Nowa Forza Motorsport rewolucją w gatunku wirtualnych wyścigów?

Nowa Forza Motorsport rewolucją w gatunku wirtualnych wyścigów?

Jeśli wierzyć Chrisowi Esaki, dyrektorowi kreatywnemu z Turn 10 Studios, najnowsza odsłona serii Forza Motorsport (nazwana po prostu Forza Motorsport, bez cyfry na końcu) będzie nie tyle ewolucją, co rewolucją. W ostatnim odcinku serii filmów Forza Monthly opowiedział co nieco o nadchodzącej grze. Według niego "ósemka" przyniesie zdecydowanie większe zmiany niż ostatnie edycje. Żeby lepiej to zobrazować, stwierdził, że zmiany wprowadzone do tej pory w Forza Motorsport to coś więcej niż zmiany wprowadzone w odsłonach od czwartej do siódmej. Powiedział wprost, że możemy szykować się na "olbrzymi generacyjny skok". Jednocześnie możemy żałować, że twórcy w dalszym ciągu nie podali nawet przybliżonej daty premiery. Wiadomo, że gra powstaje z myślą wyłącznie o PC oraz Xboksach Series X|S.

Forza Motorsport wprowadzi więcej zmian niż odsłony od czwartej do siódmej razem wzięte - twierdzi Chris Esaki, dyrektor kreatywny z Turn 10 Studios.

Oczywiście Esaki nie mógł zdradzić zbyt wiele na tym etapie produkcji, ale uchylił rąbka tajemnicy. Powiedział na przykład, że w nowej Fory Motorsport opony będą miały aż osiem punktów styku z nawierzchni i będą odbywać aż 360 cykli na sekundę (360 Hz). Do tej pory miały tylko jeden punkt styku i rejestrowały z częstotliwością 60 cykli na sekundę (60 Hz). "Wystarczy odrobina matematyki, by zorientować się, że mówimy o 48-krotnym wzroście w przypadku raptem jednej opony. To ogrom pracy dla nas, ale zdecydowanie opłacało się ją wykonać" - oznajmił Esaki.

W kwietniu tego roku rozpoczęły się zamknięte testy wczesnej wersji Forzy Motorsport, podczas której grupa graczy mogła przetestować niewielki wycinek gry. Ezaki jest zadowolony z ich przebiegu. Gracze mogli się przekonać, jak wygląda obecnie podejście twórców do fizyki i realizmu, a autorzy otrzymali sporo cennych wskazówek. Jedną z rzeczy, które na pewno odczuł każdy z nich, były odczucia towarzyszące przejeżdżaniu po krawężnikach. "Krawężniki w przeszłości uchodziły za przeszkodę nie do pokonania i myślę, że to się drastycznie zmieniło. Teraz można po nich śmiało przejeżdżać i według mnie testy to udowodniły" - powiedział Ezaki. "Przejeżdżanie przez nie jest świetne. Krawężniki są gładkie, są naturalne, a opony w naszym samochodzie pozwalają nam poczuć nawierzchnię i jej pofalowaną strukturę."

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa Forza Motorsport rewolucją w gatunku wirtualnych wyścigów?

 0