Nowa generacja kart GeForce, Quadro i Tesla na jednej architekturze Ampere

Nowa generacja kart GeForce, Quadro i Tesla na jednej architekturze Ampere

Architektura procesorów graficznych NVIDIA Ampere jest coraz bliżej i wszystko wskazuje na to, że gigant graficzny planuje wdrożyć swój najnowszy projekt we wszystkich liniach produktów, w tym w kartach graficznych z serii GeForce, Quadro i Tesla. W wywiadzie dla Market Watch dyrektor generalny NVIDIA, Jensen Huang, potwierdził, że architektura GPU Ampere znajdzie się w całym portfolio produktów nowej generacji, które obejmują GeForce, Quadro i profesjonalne karty graficzne Tesla. Ta wiadomość jest na tyle zaskakująca, bo jak dotąd NVIDIA wypuszczała dwie różne architektury oddzielnie dla linii produktów profesjonalnych i konsumenckich.

"Ampere ostatecznie zastąpi układy Turing i Volta Nvidii pojedynczą platformą" - powiedział Jensen Huang.

Obecnie NVIDIA GeForce 20 (RTX), GeForce 16 (GTX) i Quadro RTX oparte są o architekturę GPU Turing, a profesjonalny sprzęt Tesla to architektura GPU Volta. Istnieje wyjątek w przypadku serii Quadro, która miała zarówno produkty oparte na Volcie, jak i Turingu, podobnie jest w przypadku serii Titan, które są wariantami przeznaczonymi dla prosumentów. Niezależnie od tego, obie architektury GPU okazały się znacznie różne od siebie, chociaż podstawowy projekt był do siebie podobny. Według Jensena, wszystkie produkty nowej generacji będą miały tę samą architekturę GPU NVIDIA Ampere. Pierwsza premiera Ampere dotyczy segmentu naukowego i rozwiązań chmurowych w postaci GPU Ampere GA100, zaprojektowanego wyłącznie dla środowiska HPC. Karty gamingowe z pewnością będą opierać się o Ampere, ale pojawią się później.

Jensen stwierdził podczas  wywiadu, że chociaż zarówno procesory graficzne dla konsumentów, jak i dla przedsiębiorstw będą miały architekturę GPU Ampere, to sama mikroarchitektura będzie z znacznym stopniu się zazębiać. Sugeruje to, że chociaż wszystkie układy GPU Ampere będą miały pewne podstawowe podobieństwa, ostatecznie będą bardzo różne w zależności od ich segmentu, jednocześnie mając podobne konfiguracje. Tego należy się spodziewać, ponieważ procesory graficzne HPC mają na ogół wiele integracji sprzętowych, które nie są potrzebnena rynku konsumenckim. Weźmy na przykład rdzenie podwójnej precyzji, które jak dotąd nie są tak często używane w komputerach do gier. Procesory graficzne HPC mają również 64 rdzenie na każdy blok SM, tak jak w przypadku układów GPU Pascal i Volta, podczas gdy karty konsumenckie mają 128 rdzenie na SM.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa generacja kart GeForce, Quadro i Tesla na jednej architekturze Ampere

 0