Nowa odsłona The Last of Us skasowana. Naughty Dog potwierdza

Nowa odsłona The Last of Us skasowana. Naughty Dog potwierdza

W oficjalnym komunikacie na blogu, Naughty Dog ogłosiło zatrzymanie prac nad obiecaną grą online w postapokaliptycznym świecie, znaną jako „The Last of Us Online”.

Ta zaskakująca wiadomość pojawiła się zaledwie miesiąc po zapewnieniach reżysera gry, Vinita Agarwala, że projekt nadal jest w trakcie realizacji, mimo problemów, w tym zwolnieniu 25 pracowników. Nie można po prostu wypuścić gry działającej na żywo i oczekiwać, że będzie się dobrze rozwijać. Tu potrzeba treści długoterminowych na nadchodzące lata, co mogłoby znacznie wpłynąć na studio, które znane jest przede wszystkim ze świetnych historii... ale dla pojedynczego gracza.

„Zespół ds. gry wieloosobowej był w fazie przedprodukcyjnej tej gry, odkąd pracowaliśmy nad The Last of Us Part II — tworząc doświadczenie, które uznaliśmy za wyjątkowe i mające ogromny potencjał” – czytamy w poście. „W miarę jak zespół zajmujący się grą wieloosobową rozwijał w tym czasie swoją koncepcję The Last of Us Online, ich wizja wykrystalizowała się, a rozgrywka stała się bardziej dopracowana i satysfakcjonująca, a byliśmy entuzjastycznie nastawieni do kierunku, w jakim zmierzaliśmy.” Zespół Naughty Dog znalazł się w sytuacji, w której musiał podjąć decyzję: stać się studiem świadczącym usługi dla gier działających na żywo, dostarczając treści dla długoterminowych planów Sony PlayStation, lub skupić się na tym, w czym są najlepsi – tworzeniu gier fabularnych, które zdobyły uznanie. Ostatecznie deweloper wybrał tę drugą ścieżkę, zasugerowano również, że praca jest prowadzona nad wieloma projektami, w tym potencjalnie The Last of Us Part III.

Te zmiany są zgodne z wcześniejszym raportem z maja, w którym Naughty Dog ogłosiło ograniczenie prac nad The Last of Us Online, aby ponownie ocenić jakość i długoterminową opłacalność projektu, w świetle wyzwań, przed którymi stoi. Zgodnie z informacjami, Sony poprosiło twórców Destiny z Bungie o przegląd ich usługi na żywo, Slate, co wywołało pewne wątpliwości co do zdolności trybu wieloosobowego TLOU do utrzymania zaangażowania graczy przez długi czas. Mimo to żaden materiał z rozgrywki nie został nigdy udostępniony publiczności, a jedynie ogłoszono to podczas Summer Game Fest 2022, prezentując grafiki koncepcyjne dla opanowanego przez choroby świata, przypominającego San Francisco - obszar odcięty od głównego wątku fabularnego, wprowadzający wiele nowych postaci NPC. Początkowo był to dodatkowy tryb gry dla The Last of Us Part 2, ale został później oddzielony, stając się odrębnym trybem z ambitnymi celami.

W ubiegłym miesiącu Sony zdecydowało się zmniejszyć o połowę liczbę gier udostępnianych na żywo z 12 do 6 tytułów, planując wydanie ich do marca 2026 roku - choć nie jest jasne, czy ta liczba obejmowała The Last of Us Online. Tymczasem The Last of Us Part II otrzyma remaster 19 stycznia, zawierający ulepszenia dla PS5.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa odsłona The Last of Us skasowana. Naughty Dog potwierdza

 0