Denuvo wzbudza kontrowersje ze względu na obniżanie wydajności gier. Teraz do grona krytyków DRM mogą dołączyć twórcy modyfikacji, a to za sprawą wprowadzonych zmian w oprogramowaniu. Nowa wersja Denuvo może przeszkodzić w opracowywaniu modyfikacji do gier.
Nowa wersja Denuvo może uderzyć w modyfikacje do gier działających na Unreal Engine
Denuvo wywołuje kontrowersje od dawna, a solą w oku graczy pozostaje kwestia obniżania płynności w grach, co zaobserwowano m.in. w Assassin's Creed: Origins czy Resident Evil Village. Obie produkcje zyskiwały na wydajności dopiero po usunięciu zabezpieczenia. Bez wątpienia to obecnie najpopularniejsze oprogramowanie do ochrony gier przed piratami, za którego powstanie odpowiada Denuvo Software Solutions. Deweloperów gier da radę zrozumieć, bo chcą przecież bronić swoją twórczość i zarobić na niej możliwie najwięcej, natomiast crackerzy, wrzucając pliki obchodzące DRM im to utrudniają. Teraz narzekać na Denuvo zapewne będą modderzy.
Nowa wersja Denuvo ma uderzyć w twórców modyfikacji do gier działających na silniku Unreal Engine. Firma udostępnia też DRM na Nintendo Switch.
🔒 Elevating #GameSecurity: Introducing Denuvo's Unreal Engine Protection and Integrity Verification features at @gamescom! 🎮🛡️ We are proud to unveil two groundbreaking additions to our lineup. Read more: https://t.co/Ar9QnxrnpD#Denuvo #Cybersecurity #ProtectYourGames #Gaming pic.twitter.com/na2tNzxDu6
— Denuvo by Irdeto (@gamingatdenuvo) August 22, 2023
Modyfikacje przedłużają życie grom, czego idealnym przykładem jest Gothic 2, seria GTA czy Wiedźmin. Modderzy wykonują dobrą robotę, aczkolwiek nie są akceptowani przez wszystkich i tutaj wypada wspomnieć o Take-Two, które walczy z projektami społeczności związanej z GTA 5 i Red Dead Redemption 2.
Tymczasem Denuvo Software Solutions wprowadza nową wersję DRM zawierającą technologię Unreal Engine Protection, która może znacząco utrudnić opracowywanie modyfikacji do gier działających na silniku Unreal Engine. Jak podaje serwis Wcfftech Unreal Engine Protection Denuvo „zaprojektowano, by uniemożliwić użytkownikom manipulowanie grami działającymi na silniku Unreal Engine”.
Da radę zintegrować go z tytułem na poziomie binarnym, co może prowadzić do „skutecznego udaremnienia prób eksploracji danych i stworzenia potężnych barier przeciwko oszustom”. Chociaż głównym celem oprogramowania jest utrudnienie generowania pirackich kopii i wdrażania cheatów dających graczom nieuczciwą przewagę w online, nowa funkcja może również utrudnić fanom tworzenie nieszkodliwych modyfikacji do niektórych przyszłych gier. Denuvo twierdzi, że ta funkcja „chroni pliki danych gier Unreal Engine przed odszyfrowaniem, blokuje korzystanie z konsol debugowania w grach i ukrywa punkty wejścia, żeby uniemożliwić modyfikowanie gry”.
Denuvo wprowadza swoją technologię na Nintendo Switch
Co ciekawe firma stojąca za Denuvo poinformowała, że jej narzędzie zostało udostępnione autorom gier na Nintendo Switch, a na pierwszy ogień idzie Nintendo Switch Emulator Protection chroniące przed emulacją Według Denuvo nową technologię można zastosować w grach na Switcha, aby zablokować możliwość grania w nie na emulatorach PC.
„Blokując nieautoryzowane emulacje na PC, studia są w stanie zwiększyć swoje przychody w oknie premiery, które jest najważniejszym okresem monetyzacji. Sprawi to, że każdy, kto chce zagrać w grę, będzie musiał kupić legalną kopię” - twierdzi Denuvo.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa wersja Denuvo może uderzyć w modyfikacje do gier