Wciąż czekamy na gry obsługujące DirectStorage, bo jak na razie Forspoken jest jedynym godnym uwagi przykładem, choć pojawiają się plotki, że Diablo IV może również zawierać tę funkcję w momencie swojej premiery. Niemniej Microsoft wprowadza kolejne ulepszenia tej technologii, nawet jeśli programiści nie spieszą się z jej wdrażaniem.
Tak naprawdę DirectStorage wciąż jeszcze raczkuje, ale technologia opracowana przez Microsoft ma na celu skrócenie czasów ładowania gier na PC do poziomów, które widzimy obecnie na konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Zasadniczo wykorzystuje ona GPU do dekompresji assetów gier, zapewniając programistom dużą przepustowość oferowaną przez nośniki SSD. W tym tygodniu Microsoft po cichu wydał wersję 1.2 zestawu deweloperskiego oprogramowania (SDK) DirectStorage z dodatkowymi funkcjami i poprawkami, a naszą uwagę przykuło kilka rzeczy.
Microsoft wprowadza kolejne ulepszenia do technologii DirectStorage, nawet jeśli programiści nie spieszą się z jej wdrażaniem.
Microsoft ulepsza DirectStorage, mimo że mało kto z niego korzysta
Najważniejszą nowością wydaje się wprowadzenie buforowanego trybu IO. Zwykle DirectStorage otwiera pliki w trybie niebuforowanym, aby zminimalizować czas potrzebny do przesłania danych do GPU, ale wiele osób nadal ma swoją bibliotekę gier rozproszoną na dyskach SSD i wolniejszych mechanicznych dyskach twardych. Dyski twarde mogą znacznie skorzystać z funkcji buforowania w systemie Windows, więc twórcy gier mają teraz możliwość współdzielenia tej samej ścieżki kodu między typami pamięci masowej.
Wadą jest to, że na deweloperów spadnie obowiązek konfiguracji i zastosowanie jej we właściwych scenariuszach. Co więcej, nie spowoduje to magicznie dużego przyspieszenia dysków twardych, a jednocześnie odbędzie się kosztem dodatkowego wykorzystania pamięci RAM. Mówiąc o wymaganiach dotyczących pamięci operacyjnej, wydaje się, że wymagania gier w zakresie RAM ostatnio mocno wzrosły, a włączenie technologii DirectStorage jeszcze je zwiększy w przypadku tytułów, które będą korzystać z tej technologii.
Zmiany w DirectStorage 1.2. Co przynoszą?
Kolejna nowa funkcja w DirectStorage 1.2 pomoże programistom zrozumieć, jaka dekompresja jest używana w danym systemie, aby dostosować jakość tekstur i zapobiegać dorysowywaniu obiektów lub rozmytym teksturom, które potrzebują chwili, by poprawić jakość. Microsoft twierdzi, że zadania dekompresji czasami spadają na procesor, co stwarza potrzebę dodatkowych optymalizacji. Będzie to coraz ważniejsze w nowych tytułach, które wymagają coraz więcej VRAM, szczególnie w wyższych rozdzielczościach.
Microsoft naprawił też niektóre problemy z kolejkowaniem i dekompresją, które sprawią, że DirectStorage będzie nieco szybszy. Poprawa szybkości nie będzie na poziomie tej, którą przyniosła poprzednia aktualizacja z listopada, ale liczy się każdy ułamek sekundy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa wersja DirectStorage poprawi czasy ładowania gier nawet na HDD