Jak donosi VideoCardz, Unreal Engine wkrótce otrzyma nową wtyczkę NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling). Mówi się, że ta wersja wtyczki umożliwia nowy preset DLSS, o którym NVIDIA wcześniej nie wspominała.
NVIDIA DLSS i presety
Technologia NVIDIA DLSS 3 Frame Generation jest dostarczana z pewną liczbą referencyjnych presetów wydajności od NVIDII, które twórcy gier mogą zintegrować ze swoimi silnikami gier. Te ustawienia wstępne zasadniczo przedkładają jakość nad wydajność na różnych poziomach i są oznaczone literami, jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej. DLSS 3 nie opiera się tylko na technologii skalowania obrazu DLSS 2, ale dodaje niezwykle ważny komponent Frame Generation, który generuje całe alternatywne klatki przy użyciu sztucznej inteligencji. Zaangażowana jest również technologia NVIDIA Reflex, aby zmniejszyć koszty opóźnień grafiki, jakie to nakłada.
Nowa wersja wtyczki do Unreal Engine umożliwia nowy preset DLSS, o którym NVIDIA wcześniej nie wspominała.
Efektem ubocznym generowania klatek jest to, że nie można przewidzieć, kiedy scena ulegnie dramatycznym zmianom, co skutkuje ghostingiem. Niektóre presety NVIDII zostały zaprojektowane w celu przeciwdziałania temu zjawisku. Należy tutaj zauważyć, że w przeciwieństwie do presetów DLSS 2, które były zasadniczo poziomami opartymi na rzeczywistej rozdzielczości renderowania, presety DLSS 3 obejmują wiele czynników poza rozdzielczością renderowania i docelową rozdzielczością upskalowania i nie wszystkie są udostępniane grom obsługującym DLSS 3.
Warto przypomnieć, że tryby DLSS (Ultra Performance / Quality itp.) to nie to samo, co presety. Te ostatnie powinny być uważana za opcję swoistego strojenia dla programistów poszukujących najlepszej optymalizacji dla swoich gier. Dzięki presetom DLSS dostosuje się do zawartości gry, skalowania scenariuszy, tempa gry czy braku wektorów ruchu w niektórych obszarach.
Modderzy już korzystają w tych presetów i istnieją narzędzia, które mogą wymusić dowolny profil, niezależnie od tego, co wybrał deweloper. Powszechnie uważano, że DLSS3 Preset F zapewnia najlepszą jakość i minimalny ghosting.
Tajemniczy preset G
Prowadząc transmisję na żywo obejmującą zaktualizowaną wtyczkę DLSS dla Unreal Engine, prezenter pokazał, że edytor będzie zawierał nowy profil o nazwie „G”. Nie było jeszcze wzmianki o tym ustawieniu w dokumentacji pluginu UE5, więc jest to zdecydowanie nowość. Obecnie nie jest jasne, co ten profil miałby poprawić lub na czym się skupić, ale z pewnością jest to pierwszy raz, kiedy o nim słyszymy.
Nowa wtyczka DLSS powinna zostać udostępniona lada dzień, więc liczymy na to, że preset G zostanie wkrótce szczegółowo wyjaśniony.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa wtyczka NVIDIA DLSS dla Unreal Engine przynosi preset G