Nowe szczegóły o Crackdown 3 z GDC 2017

Nowe szczegóły o Crackdown 3 z GDC 2017

Crackdown 3 ukaże się w drugiej połowie tego roku. Sandbox autorstwa ojca serii GTA, Davida Jonesa, będzie wykorzystywał zaawansowane obliczenia w chmurze. Na niedawnym GDC 2017 deweloperzy omawiali użytą technologię.

Niestety na pokazie gry nie zezwolono na nagrywanie żadnych materiałów, a wszelkie relacje opierają się na słownym opisie i ewentualnie jednym zdjęciu. Destrukcja jest głównym elementem wyróżniającym Crackdown 3. Do zaawansowanych efektów demolowania otoczenia wykorzystywana jest sieć serwerów Azure, która uaktywniana jest w przypadku gdy urządzenie lokalne nie jest w stanie wygenerować zniszczeń bez spadków animacji. Na zademonstrowanym fragmencie widać, że na komputerze wyposażonym w kartę graficzną GeForce 980 Ti liczba FPS-ów spada do 10. Serwery Azure zapewniają stały rozkład wymaganej mocy obliczeniowej pomiędzy kolejnymi ich klastrami, aby zapewnić stałe 30 FPS niezależnie od stopnia destrukcji. Co ciekawe, obliczenia dokonywane są z wyprzedzeniem na wiele klatek i kod gry potrafi przetworzyć wiele równoległych możliwości jednocześnie. Za prezentację odpowiadał Joseph Cusimano, szef oddziału Xbox Azure Gaming. Zapewniał, że każda sesja multiplayerowa ma osobny zestaw serwerów, co w teorii pomoże uniknąć przeciążeń.

Materiał z Gamescom 2015 pokazujący destrukcję otoczenia

Gra została zaprezentowana po raz pierwszy na E3 w 2014 roku i miała nieco wyboistą historię. Multiplayerowa beta pierwotnie zaplanowana była na lato 2016, ale nigdy do niej nie doszło. Z najnowszych, styczniowych doniesień wynika jednak, że Crackdown 3 ukaże się w drugiej połowie tego roku, być może jeszcze przed okresem świątecznym. W produkcję zaangażowane są aż trzy studia - Reagent Games, Sumo Digital i Cloudgine. Tytuł będzie obsługiwać rozdzielczości 4K na PC oraz Project Scorpio, jak również wysoki zakres dynamiki (HDR). Warto wspomnieć, że firma Cloudgine, która odpowiada za stworzenie specjalnego silnika ze zintegrowanymi obliczeniami w chmurze jest partnerem Epic Games czy też Oculusa, a ich technologie są częścią tzw. oprogramowania pośredniczącego. Zatem jeśli Crackdown 3 odniesie sukces, są duże szanse na to, że więcej gier będzie korzystać z podobnych rozwiązań.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowe szczegóły o Crackdown 3 z GDC 2017

 0