Nowy Mass Effect nie zaoferuje otwartego świata i powróci do rozwiązania z trylogii

Nowy Mass Effect nie zaoferuje otwartego świata i powróci do rozwiązania z trylogii

BioWare obecnie pochłonięte jest pracami nad Dragon Age: Dreadwolf, które podobno przechodzi wewnętrzne problemy. Studio działa także nad Mass Effect 5, którego premiera pozostaje odległa, aczkolwiek co jakiś czas do sieci trafiają informacje o produkcji.

Nowy Mass Effect bez otwartego świata

Nowy Mass Effect pozostaje obecnie w fazie przedprodukcyjnej, co oznacza, że jest wiele rzeczy, o których jeszcze nie wiemy, ale wydaje się, że mimo wszystko pewne istotne szczegóły mogły zostać zdradzone. Według dziennikarza Windows Central, Jeza Cordena Mass Effect 5 porzuci formułę otwartego świata wprowadzoną w Mass Effect: Andromeda z 2017 roku i zamiast tego ponownie przyjmie bardziej liniową strukturę znaną z trylogii Mass Effect. „Słyszałem, że Mass Effect porzuca otwarty świat i wraca do swojej klasycznej formuły. Nie wiem, czy to w 100% pewne. Jest to plotka branżowa” – powiedział Corden.

Nowy Mass Effect ma podobno zrezygnować z otwartego świata i powrócić do lokacji z trylogii.

Oczywiście, jak wspomniano wcześniej, gra jest wciąż w fazie przedprodukcyjnej i istnieje duża szansa, iż zawiera mnóstwo niedopracowanych elementów, które mogą zostać porzucone czy zauważalnie zmienione w ostatecznej wersji. Dlatego do tej wiadomości trzeba podchodzić z dystansem.

Jednak porzucenie otwartego świata nie dziwi, bo Mass Effect: Andromeda został skrytykowany właśnie m.in. za ten element rozgrywki. Powrót do ograniczonych lokacji byłby więc logiczny i pożądany przez fanów kosmicznej serii.

Mass Effect to odległa przyszłość, zwłaszcza w obliczu zwolnień w BioWare

Premiera nowego Mass Effecta jest odległa. O samej grze nie wiemy nic konkretnego poza tym, że powstaje na silniku Unreal Engine 5. Warto przypomnieć, iż BioWare przeprowadziło zwolnienia 50 deweloperów. W poście na oficjalnym blogu studia jego dyrektor generalny, Gary McKay, stwierdził, że reorganizacja zespołów jest konieczna, ponieważ studio należące do Electronic Arts zmienia podejście do rozwoju.

„Aby sprostać potrzebom naszych nadchodzących projektów, nadal utrzymywać najwyższe standardy jakości i zapewnić BioWare dalszy rozwój w szybko rozwijającej się branży, musimy przejść w stronę bardziej elastycznego oraz skoncentrowanego studia” - napisał McKay.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowy Mass Effect nie zaoferuje otwartego świata i powróci do rozwiązania z trylogii

 0