Nowy przeciek mówi o funkcjach Ray Tracingu w PlayStation 5 Pro

Nowy przeciek mówi o funkcjach Ray Tracingu w PlayStation 5 Pro

Do nowej konsoli od Sony trafić ma układ graficzny oparty na architekturze RDNA4. Zdaniem informatora, który już niejednokrotnie zdradzał szczegóły o nadchodzącej architekturze GPU AMD, PlayStation 5 Pro będzie mieć co najmniej większość funkcji Ray Tracingu jakie zaoferuje RDNA 4.

 

Informator o pseudonimie Kepler po raz kolejny donosi o architekturze RDNA4. Poprzednio leaker ujawnił istnienie dwóch układów graficznych w aktualizacji oprogramowania ROCm AMD. Były to Navi 44 oraz Navi 48. Jeszcze wcześniej Kepler poinformował także, iż AMD nie ma w planach high-endowych kart graficznych RDNA4. Teraz natomiast leaker odniósł się do możliwości Ray Tracingu nowej architektury GPU od AMD. Przedstawił on kilka funkcji, które jego zdaniem przynajmniej w większości będą dostępne dla konsoli PlayStation 5 Pro.

Dzięki informacjom od Keplera wiemy jednak, że konsola PlayStation 5 Pro będzie wykorzystywać większość, jeśli nie całość, oferowanych przez RDNA4 funkcji RT.

  • Double Ray Tracing Intersect Engine - Silnik przecięcia podwójnego śledzenia promieni
  • RT instance node transform - Transformacja węzła instancji RT
  • 64B RT Node - 64B Węzeł RT
  • Ray Tracing Tri Pair optimization - Optymalizacja trzech par Ray Tracing
  • Change flags encoded in barycentrics to simplify detection of procedural nodes - Zmień flagi zakodowane w barycentrykach, aby uprościć wykrywanie węzłów proceduralnych
  • BVH Footprint Improvement - Poprawa zasięgu BVH
  • RT support for OBB and Instance Node Intersection - Obsługa RT dla OBB i skrzyżowania węzłów instancji

Niestety wypunktowane przez Keplera funkcje Ray Tracingu nie otrzymały opisów, które mogłyby wyjaśnić jakie skutki ma ich działanie w praktyce. Jedna z nich dotyczy optymalizacji, tak więc nietrudno zgadnąć, że dzięki niej układ graficzny powinien być wykorzystywany w mniejszym stopniu, aby wykonać te same obliczenia.

Dzięki informacjom od Keplera wiemy jednak, że konsola PlayStation 5 Pro będzie wykorzystywać większość, jeśli nie całość, oferowanych przez RDNA4 funkcji RT. Mówi się, że nowość od Sony, czyli PS5 Pro, zadebiutuje jeszcze w tym roku. Oficjalne przedstawienie spodziewane jest we wrześniu, ponieważ to właśnie w tym miesiącu odbędzie się impreza Tokyo Game Show.

Co do dedykowanych kart graficznych RDNA4 dla PC to na rynku zobaczymy je w postaci serii Radeon RX 8000. Zgodnie z aktualnymi doniesieniami pierwsze układy RX 8000 zostaną pokazane już w styczniu 2025 roku. I tak jak już wspominaliśmy, AMD najpewniej ograniczy się w ich przypadku do niskiej oraz średniej półki. Zabraknie więc konkurencji dla modeli RTX 5090 i RTX 5080.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowy przeciek mówi o funkcjach Ray Tracingu w PlayStation 5 Pro

 0