AMD nadal poprawia funkcję FSR 3 Fluid Motion Frames (AFMF), zwiększając jej funkcjonalność. Tym samym, dzięki najnowszej wersji sterownika w wersji Preview, będziemy mogli sprawdzić ją niemal w dowolnej grze.
FSR 3 Fluid Motion Frames z szerokim wsparciem
Odpowiedź czerwonego zespołu na DLSS 3 Frame Generation od NVIDII można teraz aktywować w „dowolnym tytule DirectX 11 i 12 przy użyciu funkcji HYPR-RX lub przełącznika AMD Fluid Motion Toggle” – pisze AMD. Ta zmiana jest odnotowana w opisie sterownika Adrenalin Edition Technical Preview w wersji 23.30.01.02 z 13 października. Należy pamiętać, że jest to sterownik w wersji Preview, co oznacza, że wciąż napotkać możemy tu pewne problemy lub błędy, zanim ukaże się jego finalna wersja.
AMD FSR 3 Fluid Motion Frames (AFMF) można teraz aktywować w „dowolnym tytule DirectX 11 i 12 przy użyciu funkcji HYPR-RX lub przełącznika AMD Fluid Motion Toggle.
Możemy się tylko cieszyć, że AMD udostępnia tę technologię w znacznie większej liczbie gier niż wybrane wcześniej tytuły, które pierwotnie obsługiwały AFMF, co wskazuje na szybkie dojrzewanie tej technologii. AMD zauważa, że użytkownicy mogą używać ustawień poszczególnych aplikacji, aby włączać/wyłączać AFMF, według własnego uznania. Co więcej, AMD niedawno udostępniło AFMF dla użytkowników Radeon RX 6000, więc tą technologią mogą cieszyć się nie tylko posiadacze najnowszych grafik Czerwonych. Dla porównania NVIDIA ogranicza technologię DLSS 3 Frame Generation jedynie do użytkowników kart GeForce RTX 40. Kolejną oznaką postępu w najnowszym sterowniku preview od AMD jest to, że zapewnia on już także obsługę HDR w ramach AFMF.
Prace ciągle trwają
Pierwsi użytkownicy sterowników w wersji preview obsługujących AFMF skarżyli się wcześniej na problem z równomiernym generowaniem klatek (pacingiem). Jeśli wziąć pod uwagę informacje zamieszczone przez producenta, aktualizacja z 13 października rozwiązuje ten efekt uboczny nowej technologii, „powodując ogólnie płynniejszą rozgrywkę i lepszą jakość obrazu”. Przykładowo AMD twierdzi, że Starfield oferuje lepszą płynność i jakość obrazu po zastosowaniu AFMF. Firma jest jednak świadoma istnienia pewnych problemów i występowania błędów BSOD „na niektórych systemach”.
AMD twierdzi, że będzie nadal monitorować problemy użytkowników i opinie, aby efektywniej kontynuować pracę nad poprawkami. W najnowszym zestawie uwag do wersji zapoznawczej sterowników wyróżniono całkiem sporo znanych problemów. Nadal nie mamy pojęcia, kiedy AFMF FSR 3 będzie gotowy do oficjalnej premiery, ale mamy nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowy sterownik AMD aktywuje Fluid Motion Frames w dowolnej grze DX11 i 12