Nowy Xbox ma otrzymać SoC Anubis i obsługiwać ray-tracing

Nowy Xbox ma otrzymać SoC Anubis i obsługiwać ray-tracing

Next-geny to obecnie jeden z najgorętszych tematów, jeśli chodzi o branżę technologiczną i co chwilę pojawiają się nowe plotki w tym temacie, co sugerować można, że jesteśmy już naprawdę blisko zapowiedzi następców PlayStation 4 i Xbox One, tym bardziej, że obie te konsole mają już na karku przeszło 5 lat. Niemniej, docierające do nas informacje to jedynie strzępki danych na temat ich specyfikacji (np. APU AMD z CPU Zen i GPU Navi) czy funkcjonalności i zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Scarlett (nazwa kodowa), pozostają sporą tajemnicą. Dziś otrzymaliśmy jednak świeże i niezwykle ciekawe przecieki na temat kolejnego Xboxa i choć wciąż należy podchodzić do nich jak do typowej plotki (czyli ze sporą rezerwą), to warto nadmienić, że ich źródłem jest hmqq, zweryfikowany użytkownik forum ResetEra, który potwierdził swoje powiązania z Microsoftem.

Nowy Xbox otrzyma wsparcie dla ray-tracingu, znanego obecnie jedynie z high-endowych kart graficznych NVIDII?

W ostatnich dniach pojawiły się inne doniesienia na temat next-genowego Xboxa szykowanego przez giganta z Redmond, w których niejaki Decoraan podawał szczegóły specyfikacji konsoli oraz kilka ciekawostek na temat planów firmy (np. co do zakupu kolejnych studiów deweloperskich, w tym polskiego Farm 51 czy japońskiego Platinum Games). Przywoływany hmqq postanowił odnieść się do tych informacji, twierdząc, że te odnoszące się do hardware’u są częściowo prawdziwe. Co ciekawe, potwierdził on, że nowy Xbox otrzyma wsparcie dla ray-tracingu, znanego obecnie jedynie z high-endowych kart graficznych NVIDII. Jeśli chodzi o samą specyfikację, to konsola otrzymać ma SoC o nazwie kodowej Anubis z CPU bazującym na architekturze Zen z 8 rdzeniami i 16 wątkami. Za grafikę odpowiadać ma GPU Navi 12 o mocy obliczeniowej ponad 12 teraflopsów, a poza tym spodziewać mamy się 16 GB współdzielonej pamięci GDDR6 i 1 TB dysku SSD NVMe (1+GB/s).

Poza tym, hmqq przekonuje, że model o nazwie kodowej Lockhart nie jest konsolą do streamowania gier, a wsparcie ze strony sztucznej inteligencji (Decoraan wspominał o czymś o nazwie MS AI) nie będzie częścią hardware. Najciekawiej zapowiada się chyba jednak wsparcie dla ray-tracingu, tym bardziej, że podobno już w trakcie Game Developers Conference 2019 (konferencja rusza 18 marca) Microsoft wytłumaczyć ma, jak zaimplementuje tę technologię. Po tegorocznym GDC pierwsi deweloperzy otrzymać mają też dev kity konsoli. Decyzje Microsoftu mogą także mieć bardzo duże przełożenie na branżę PC, ponieważ koncern stara się jak najbardziej ujednolicić swoje gamingowe platformy, czyli Xboxa i Windows 10. Poza tym, Scarlett bazować będzie na GPU Navi, co oznaczać może, że kolejna generacja kart graficznych AMD Radeon doczeka się obsługi ray-tracingu i technologia ta w końcu nabierze rozpędu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowy Xbox ma otrzymać SoC Anubis i obsługiwać ray-tracing

 0