Postacie NPC w końcu jak żywe? NVIDIA ACE zadba o to już w tym miesiącu

Postacie NPC w końcu jak żywe? NVIDIA ACE zadba o to już w tym miesiącu

NVIDIA ACE oficjalnie zadebiutuje w pierwszych grach jeszcze w marcu. Zieloni przedstawili, gdzie i w jaki sposób użyte zostanie ich narzędzie.

Wcześniej w tym roku NVIDIA pokazała możliwości technologii ACE, dzięki której tworzone są autonomiczne postacie w grach. Mogą one na przykład odgrywać rolę bardziej inteligentnych członków drużyn lub wrogów. Teraz Zieloni ogłosili, że technologia ACE zadebiutuje oficjalnie w kilku grach i to jeszcze w tym miesiącu.

inZOI

Autonomiczne NPC-e pojawią się między innymi w wyczekiwanym symulatorze inZOI. Gracze będą mieli możliwość zwiększenia poziomu sztucznej inteligencji, która odpowiada za sterowanie NPC w grze. Za sprawą aktywacji eksperymentalnej funkcji Smart Zoi postacie niezależne staną się autonomiczne.

Ulepszeni NPC, nazywane Zoi, będą reagować na otoczenie w jeszcze bardziej realistyczny sposób i zgodnie z ich osobowością. Dodatkowo pod koniec każdego dnia dostosują osobiste harmonogramy aktywności na podstawie własnych doświadczeń. NVIDIA tłumaczy, że funkcja Smart Zoi wykorzystuje mały model językowy Mistral NeMo Minitron (0,5 miliarda parametrów) do sterowania Zoi.

Gra inZOI będzie dostępna już od 28 marca. Aby skorzystać z funkcji Smart Zoi, gracze będą musieli posiadać kartę graficzną z rodziny GeForce RTX.

Naraka: Bladepoint

Wiemy też, że z technologii NVIDIA ACE skorzysta wydawca gry Naraka: Bladepoint w wersji na telefony i PC. Już 27 marca pojawi się teammate napędzany przez AI, który będzie obsługiwany lokalnie, czyli na urządzeniu gracza. Będzie on mógł dołączyć do drużyny w trybie treningu swobodnego. 

Teammate AI będzie również walczył, szukał konkretnych przedmiotów, wymieniał się sprzętem, podpowiadał w kwestii umiejętności do odblokowania i grał tak, aby zapewnić zwycięstwo. NVIDIA zapowiedziała, że technologia ACE zostanie dodana także do Naraka: Bladepoint co nastąpi później w tym roku.

Black Vultures: Prey of Greed oraz Fate Trigger

W trailerze Black Vultures: Prey of Greed pokazane jest wykorzystanie zamontowanego w hełmie sprzętu bojowego o nazwie Viper. Pozwala on analizować pole bitwy w czasie rzeczywistym. Za sprawą NVIDIA ACE Viper gwarantuje strategiczne wskazówki, optymalne trasy oraz porady taktyczne. Viper używa technologii ACE, w tym małego modelu językowego, do rozumienia poleceń głosowych.

NVIDIA wymienia także grę Fate Trigger, która używa technologii ACE Audio2Face-3D, aby tworzyć animacje twarzy w czasie rzeczywistym i zsynchronizować ruch ust w dialogach.

Jak zatem widać możliwości technologii ACE są szerokie. Twórcy gier zapewne będą wpadać na ciekawe pomysły dotyczące tego, jak jeszcze można wykorzystać narzędzie NVIDII.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Postacie NPC w końcu jak żywe? NVIDIA ACE zadba o to już w tym miesiącu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł