Nvidia chwali się efektownym demem techniki GameWorks Flow w DX 12

Nvidia chwali się efektownym demem techniki GameWorks Flow w DX 12

Dzisiaj z samego rana firma Nvidia opublikowała nowe demo technologiczne. Tym razem możemy popatrzeć na realistyczną symulację ognia i dymu, przeprowadzoną dzięki technice GameWorks Flow w środowisku DirectX 12.

Flow jest jednym z najnowszych rozwiązań programowych w portfolio Zielonych. Rozwiązanie bazuje na siatce wokselowej o adaptacyjnej gęstości, co - zdaniem producenta - pozwala zapewnić pożądany efekt bez nadmiernego zużycia zasobów (głównie pamięci graficznej). Po prawdzie Flow to nie tylko realistyczny ogień z dymem, ale także cały model fizyczny niezbędny do implementacji tych elementów w świecie gry. Przygotowano m.in. system cieniowania, detekcję kolizji, a nawet algorytm symulujący wpływ zmiany temperatur na otoczenie. Co prawda Zieloni opublikowali nagranie z dema uruchomionego w środowisku DirectX 12, to jednak Flow kompatybilny jest również z DirectX 11.2 oraz 11.3. Całą prezentację można znaleźć na oficjalnym kanale Nvidii w serwisie YouTube (embed poniżej). Zalecam oglądanie w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i 60 kl./s.

Jak twierdzi Nvidia, niniejsza technika kompatybilna jest z każdym akceleratorem grafiki wspierającym co najmniej DirectX 11, czyli GeForce GTX 400 i wzwyż. Wiadomo ponadto, iż funkcja w niedługim czasie zostanie włączona do silnika Unreal Engine 4. Stosowną aktualizację datuje się na II kwartał tego roku. Już teraz programiści biorący udział w Nvidia Registered Developers Program mogą znaleźć wymagane biblioteki w repozytorium GitHub. Pozostaje tylko czekać na pierwsze produkcje korzystające z prezentowanego dodatku. Niestety w tym kontekście nie usłyszeliśmy żadnych tytułów, a tym bardziej wiążących dat premiery. Chwilowo pozostaje więc nacieszyć wzrok widocznym powyżej demem.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nvidia chwali się efektownym demem techniki GameWorks Flow w DX 12

 0