NVIDIA: DLSS 10 może umożliwić sieciom neuronowym renderowanie całych światów gier

NVIDIA: DLSS 10 może umożliwić sieciom neuronowym renderowanie całych światów gier

Technologia Deep Learning Super Sampling (DLSS) spopularyzowała wykorzystanie sieci neuronowych do upscalowania i ulepszania grafiki 3D w czasie rzeczywistym, zapewniając znaczną poprawę zarówno wydajności, jak i jakości. Konkurencyjne technologie AMD (FSR) i Intel (XeSS) również przyjęły podobne rozwiązania do renderowania grafiki. Wygląda jednak na to, że NVIDIA pracuje nad rewolucyjną integracją algorytmów AI ze swoją technologią dostępną wyłącznie dla RTX.

Cyberpunk 2077 2.0 wprowadził niedawno DLSS 3.5 jako najnowszą iterację technologii Zielonych, mającą na celu zwiększenie wydajności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości grafiki w wymagających graficznie grach. DLSS 3.5 obejmuje rekonstrukcję promieni (Ray Reconstruction) przy użyciu pojedynczego modelu odszumiania AI i jest dostępny na wszystkich kartach graficznych z rodziny RTX, w odróżnieniu od DLSS 3.0, które jest ograniczone tylko do serii RTX 40. 

Od czasu swojej pierwszej wersji w 2019 r. technologia DLSS była stopniowo aktualizowana, integrując nowe techniki skalowania oparte na sztucznej inteligencji. Według Bryana Catanzaro z NVIDII, technologia będzie w najbliższej przyszłości ewoluować z każdą nową wersją. Oczekuje się, że za kilka lat DLSS stanie się na tyle zaawansowany, że będzie w stanie obsłużyć całe renderowanie świata gier wideo za pomocą algorytmów opartych na sieci neuronowej.

Przedstawiciel Zielonych napomknął o potencjalnych możliwościach hipotetycznego „DLSS 10”, sugerując, że przyszłe wersje tej technologii prawdopodobnie umożliwią osiągnięcie niezwykłych postępów w grafice generowanej w czasie rzeczywistym.

Catanzaro wziął udział w dyskusji na temat DLSS 3.5 i rozszerzenia do Cyberpunk 2077, Phantom Liberty, zorganizowanej przez Digital Foundry. W jej trakcie napomknął o potencjalnych możliwościach hipotetycznego „DLSS 10”, sugerując, że przyszłe wersje tej technologii prawdopodobnie umożliwią osiągnięcie niezwykłych postępów w grafice generowanej w czasie rzeczywistym.

Przedstawiciel NVIDII przypomniał Digital Foundry, że firma zademonstrowała już renderowanie świata 3D w czasie rzeczywistym za pomocą sieci neuronowej w 2018 roku na konferencji NeurIPS. Podczas demonstracji silnik Unreal Engine 4 dostarczył dane o scenie 3D i obiektach do renderowania, podczas gdy algorytm sieci neuronowej NVIDII zajmował się renderowaniem grafiki na ekranie.

Catanzaro zauważył, że ostateczne wyniki były stosunkowo podstawowe i na pewno „nie przypominały Cyberpunka 2077”. Jednak od tego czasu technologia generatywnej sztucznej inteligencji znacznie się zmieniła. Sieci neuronowe poczyniły znaczne postępy, chociaż algorytmy sztucznej inteligencji pozostają nieco nieprzewidywalne i podatne na generowanie halucynacji.

Patrząc w przyszłość, Catanzaro zasugerował, że za kilka lat DLSS przekształci się w „całkowicie neuronowy system renderowania”. Taki system może zrewolucjonizować tradycyjne podejście do renderowania oparte na grafice rastrowej. Od chwili obecnej do opracowania DLSS 10 wiceprezes firmy stwierdził, że technologia dostępna wyłącznie dla kart RTX GeForce będzie w dalszym ciągu stopniowo udoskonalana.

Ostatecznym celem DLSS, jak wyjaśnił Catanzaro, jest umożliwienie programistom tworzenia gier, które są „bardziej wciągające i piękniejsze”, niż możemy sobie obecnie wyobrazić.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA: DLSS 10 może umożliwić sieciom neuronowym renderowanie całych światów gier

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł