Posiadacze kart graficznych NVIDIA GeForce RTX mogą teraz wyciągnąć jeszcze więcej z technologii DLSS 4, dzięki trybowi High Performance. Ten specjalny tryb pozwala osiągnąć wyższą płynność w grach przy zachowaniu bardzo dobrej jakości obrazu, momentami nawet lepszej niż w domyślnym trybie Ultra Performance.
DLSS (Deep Learning Super Sampling) to technologia, która zwiększa wydajność w grach. Zamiast wyświetlać obraz w pełnej rozdzielczości, komputer pokazuje go w niższej, a potem „podrasowuje” jakość za pomocą sztucznej inteligencji. Dzięki temu gry wyglądają dobrze i działają szybciej. DLSS 4 to najnowsza wersja tej technologii.
NVIDIA DLSS 4 z nowym trybem High Performance - lepsza płynność bez dużej straty jakości
W internecie pojawiły się porównania, m.in. od MxBenchmarkPC, który sprawdził, jak działa tryb High Performance w takich grach jak Cyberpunk 2077, Wiedźmin 3, STALKER 2 czy Kingdom Come Deliverance 2. Używał przy tym karty RTX 4070 oraz grał w rozdzielczości Full HD (1080p). Tryb High Performance można ustawić w aplikacji NVIDIA, zmieniając opcję Override Super Resolution na 42%.

Efekty? W większości testowanych gier tryb ten oferował podobną jakość obrazu do standardowego Performance, ale przy wyższej liczbie klatek na sekundę. W niektórych przypadkach, jak w Wiedźminie 3 obraz wyglądał nawet lepiej niż w oficjalnym trybie Ultra Performance, który zazwyczaj mocno obniża jakość, żeby poprawić wydajność.
W aplikacji NVIDII można też włączyć tryb Ultra Quality, który zapewnia świetną jakość obrazu przy minimalnym spadku wydajności – coś pomiędzy DLSS a DLAA.

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD ma problem. NVIDIA pokazała nowy tryb w DLSS 4 i wypada dobrze