NVIDIA DLSS 4 dostępne będzie nie tylko dla kart graficznych najnowszej generacji. Niestety jednak, tylko seria GeForce RTX 50 obsługiwać będzie jedną z jej najważniejszych funkcji, czyli Multi Frame Generation.
Podczas CES 2025 NVIDIA ogłosiła nie tylko nowe karty graficzne, ale również i technologię DLSS 4. Na szczęście nie będzie ona ograniczona wyłącznie do najnowszych RTX-ów. NVIDIA zapewni kompatybilność również ze starszymi generacjami swoich GPU. DLSS 4 ma być dostępne na wszystkich kartach graficznych GeForce RTX, czyli również serii RTX 20.
NVIDIA DLSS 4 wprowadza między innymi Multi Frame Generation. Funkcja ta pozwala generować nawet trzy dodatkowe klatki na każdą wyprodukowaną w zwykły sposób klatkę.
NVIDIA DLSS 4 wprowadziła między innymi Multi Frame Generation. Funkcja ta pozwala generować nawet trzy dodatkowe klatki na każdą wyprodukowaną w zwykły sposób klatkę. Niestety Multi Frame Rendering jest dostępne na wyłączność dla kart graficznych z rodziny GeForce RTX 50. A szkoda, bo to kluczowa funkcja DLSS 4.
Jakie technologie będą dostępne na starszych kartach?
DLSS 4 dodaje także aktualizację modeli AI. Funkcje Ray Reconstruction, Super Resolution i DLAA będą obsługiwane przez zaawansowane technologie stosowane między innymi w modelu Google Gemini. NVIDIA zapewnia, że poprawie ulec ma stabilność czasowa i szczegółowość w ruchu, a dodatkowo występować ma mniejszy ghosting.
Seria GeForce RTX 50 zapewnia dostęp do wszystkich funkcji DLSS 4. O oczko starsza generacja, czyli RTX 40, otrzymała natomiast ulepszoną rekonstrukcję promieni, możliwość głębokiego wygładzania krawędzi, super rozdzielczość i lepsze generowanie klatek z DLSS 4. Karty GeForce RTX 30 i RTX 20 dostały natomiast ulepszoną rekonstrukcje promieni, super rozdzielczość i głębokie wygładzanie krawędzi. Na starcie NVIDIA DLSS 4 będzie dostępne w łącznie 75 grach i aplikacjach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA nie będzie skąpić. DLSS 4 dostępny dla większej liczby kart, ale jest haczyk