NVIDIA DLSS już dostępne w pierwszych grach VR

NVIDIA DLSS już dostępne w pierwszych grach VR

Trudno nie docenić możliwości, jakie oferuje technologia DLSS (Deep Learning Super Sampling), szczególnie w wersji 2.0, która znacząco zwiększa wydajność w grach, jednocześnie zapewniając prawie niezauważalny spadek jakości grafiki, czego nie można było powiedzieć o pierwszej generacji. NVIDIA poinformowała właśnie o implementacji techniki DLSS w kolejnych dziewięciu grach, w tym po raz pierwszy w tytułach wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Użytkownicy kart GeForce RTX będą mogli od teraz dzięki technice NVIDIA DLSS zwiększyć wydajność łącznie w 50 grach, a kolejne zapowiedzi mają się ukazywać co miesiąc. Opublikowano również sterownik Game Ready zoptymalizowany dla gry Days Gone.

NVIDIA poinformowała właśnie o implementacji techniki DLSS w kolejnych dziewięciu grach, w tym po raz pierwszy w tytułach VR.

NVIDIA DLSS już dostępne w pierwszych grach VR

Pierwsze tytuły VR, które skorzystają z DLSS, to No Man's Sky, Into The Radius i Wrench. Szczególnie interesujące jest dodanie tej techniki do No Man's Sky, które przenosi graczy do nieskończonego, proceduralnie generowanego wszechświata. Podkręcenie ustawień gry może poważnie obciążyć GPU, a według NVIDII włączenie DLSS w VR podwoi wydajność przy ustawieniu Ultra, utrzymując 90 klatek na sekundę na Oculus Quest 2 podłączonym do komputera PC z kartą graficzną GeForce RTX 3080. No Man's Sky otrzyma również DLSS w standardowej wersji (poza VR), gdzie gracze mogą spodziewać się nawet 70-procentowej poprawy wydajności w 4K. High-endowy PC z potężnym GPU może spodziewać się trzycyfrowej liczby klatek na sekundę przy włączonym DLSS, a tak przynajmniej wynika z wykresów Zielonych, które pokazują, że GeForce RTX 2080 Ti utrzymuje średnio 103,4 fpsów.

NVIDIA DLSS już dostępne w pierwszych grach VR

Godny uwagi jest również wzrost wydajności, jaki DLSS może zapewnić na kartach ze średniej półki, takich jak GeForce RTX 2060. Na tym modelu włączenie tej techniki w No Man's Sky może zwiększyć wydajność w 4K z 27,9 klatek na sekundę do prawie 60 klatek na sekundę. A jeśli posiadamy kartę GeForce RTX 3060, DLSS możemy uzyskać ponad 70 klatek na sekundę w 4K. Poniżej możecie obejrzeć film pokazujący bezpośrednie porównanie i efekt, jakiego można oczekiwać po DLSS 2.0. Na pewno cieszy fakt, że NVIDIA i jej partnerzy pracują nad udostępnieniem DLSS w coraz większej liczbie gier. Na początku tego miesiąca 4A Games dodało obsługę DLSS do Metro Exodus Enhanced Edition, która jest jedną z dziewięciu gier, w których technologia zostanie wprowadzona w tym miesiącu. Tak zaś prezentuje się pełna lista:

  • AMID EVIL
  • Aron's Adventure
  • Everspace 2
  • Metro Exodus Enhanced Edition
  • No Man's Sky
  • Redout: Space Assault
  • Scavengers
  • Wrench
  • Into the Radius

Obecnie już ponad 50 gier wspiera DLSS, a kolejne są dodawane w dość szybkim tempie. Wydaje się, że od teraz możemy spodziewać się coraz więcej tytułów VR z obsługą tej technologii. Przy okazji NVIDIA udostępniła także nowy sterownik GPU w wersji 466.47 (WHQL), którego będziemy potrzebować, aby poprawnie włączyć DLSS w wyżej wymienionych tytułach. Wprowadza również status „Game Ready” do Days Gone (co oznacza, że ​​jest zoptymalizowany pod kątem zapewnienia najlepszej wydajności w tej grze), które wczoraj zadebiutowało na komputerach osobistych.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA DLSS już dostępne w pierwszych grach VR

 0