Trudno nie docenić możliwości, jakie oferuje technologia DLSS (Deep Learning Super Sampling), szczególnie w wersji 2.0, która znacząco zwiększa wydajność w grach, jednocześnie zapewniając prawie niezauważalny spadek jakości grafiki, czego nie można było powiedzieć o pierwszej generacji. NVIDIA poinformowała właśnie o implementacji techniki DLSS w kolejnych dziewięciu grach, w tym po raz pierwszy w tytułach wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Użytkownicy kart GeForce RTX będą mogli od teraz dzięki technice NVIDIA DLSS zwiększyć wydajność łącznie w 50 grach, a kolejne zapowiedzi mają się ukazywać co miesiąc. Opublikowano również sterownik Game Ready zoptymalizowany dla gry Days Gone.
NVIDIA poinformowała właśnie o implementacji techniki DLSS w kolejnych dziewięciu grach, w tym po raz pierwszy w tytułach VR.
Pierwsze tytuły VR, które skorzystają z DLSS, to No Man's Sky, Into The Radius i Wrench. Szczególnie interesujące jest dodanie tej techniki do No Man's Sky, które przenosi graczy do nieskończonego, proceduralnie generowanego wszechświata. Podkręcenie ustawień gry może poważnie obciążyć GPU, a według NVIDII włączenie DLSS w VR podwoi wydajność przy ustawieniu Ultra, utrzymując 90 klatek na sekundę na Oculus Quest 2 podłączonym do komputera PC z kartą graficzną GeForce RTX 3080. No Man's Sky otrzyma również DLSS w standardowej wersji (poza VR), gdzie gracze mogą spodziewać się nawet 70-procentowej poprawy wydajności w 4K. High-endowy PC z potężnym GPU może spodziewać się trzycyfrowej liczby klatek na sekundę przy włączonym DLSS, a tak przynajmniej wynika z wykresów Zielonych, które pokazują, że GeForce RTX 2080 Ti utrzymuje średnio 103,4 fpsów.
Godny uwagi jest również wzrost wydajności, jaki DLSS może zapewnić na kartach ze średniej półki, takich jak GeForce RTX 2060. Na tym modelu włączenie tej techniki w No Man's Sky może zwiększyć wydajność w 4K z 27,9 klatek na sekundę do prawie 60 klatek na sekundę. A jeśli posiadamy kartę GeForce RTX 3060, DLSS możemy uzyskać ponad 70 klatek na sekundę w 4K. Poniżej możecie obejrzeć film pokazujący bezpośrednie porównanie i efekt, jakiego można oczekiwać po DLSS 2.0. Na pewno cieszy fakt, że NVIDIA i jej partnerzy pracują nad udostępnieniem DLSS w coraz większej liczbie gier. Na początku tego miesiąca 4A Games dodało obsługę DLSS do Metro Exodus Enhanced Edition, która jest jedną z dziewięciu gier, w których technologia zostanie wprowadzona w tym miesiącu. Tak zaś prezentuje się pełna lista:
- AMID EVIL
- Aron's Adventure
- Everspace 2
- Metro Exodus Enhanced Edition
- No Man's Sky
- Redout: Space Assault
- Scavengers
- Wrench
- Into the Radius
Obecnie już ponad 50 gier wspiera DLSS, a kolejne są dodawane w dość szybkim tempie. Wydaje się, że od teraz możemy spodziewać się coraz więcej tytułów VR z obsługą tej technologii. Przy okazji NVIDIA udostępniła także nowy sterownik GPU w wersji 466.47 (WHQL), którego będziemy potrzebować, aby poprawnie włączyć DLSS w wyżej wymienionych tytułach. Wprowadza również status „Game Ready” do Days Gone (co oznacza, że jest zoptymalizowany pod kątem zapewnienia najlepszej wydajności w tej grze), które wczoraj zadebiutowało na komputerach osobistych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA DLSS już dostępne w pierwszych grach VR