NVIDIA GameWorks SDK 3.1. Zieloni aktualizują swój pakiet deweloperski

NVIDIA GameWorks SDK 3.1. Zieloni aktualizują swój pakiet deweloperski

Począwszy od dnia dzisiejszego NVIDIA zaczyna dystrybucję pakietu deweloperskiego (SDK) GameWorks w wersji 3.1. Najnowsza wersja tegoż oprogramowania wprowadza trzy funkcje odnoszące się do cieniowania oraz renderowania oświetlenia, a ponadto rozszerza pakiet symulacji fizycznych o dwa świeże algorytmy.

Tony Tamasi, pracownik działu technologicznego Zielonych, sądzi, że nowe wydanie GameWorksa otwiera przed deweloperami kolejne możliwości w dziedzinie generowania efektów specjalnych oraz symulacji.

Na pakiet wspomnianych technik cieniowania i oświetlenia składają się:

  • NVIDIA Volumetric Lighting - zaawansowana technika, która odwzorowuje zachowanie światła wobec zachodzących zmian atmosferycznych. Tę funkcję można było już zobaczyć w grze Fallout 4.
  • NVIDIA Hybrid Frustum Traced Shadows (HFTS) - algorytm odpowiadający za rysowanie wysokiej jakości cieni, uwzględniający różnice występujące w poszczególnych partiach cienia rzucanego przez obiekt. HFTS można w tej chwili podziwiać w The Division.
  • NVIDIA Voxel Accelerated Ambient Occlusion (VXAO) - algorytm gwarantujący na ten moment najwyższą jakość dla metody ambient occlusion. VXAO to technika cieniowania, która czuwa nad głębią sceny, generując cienie z wykorzystaniem pełnej geometrii sceny. Jedynym znanym obecnie przykładem zastosowania VXAO jest Rise of the Tomb Raider.

 

Z kolei dwie nowe instrukcje PhysX to:

  • NVIDIA PhysX-GRB - nowa implementacja pakietu symulacji fizycznych, który zdążył już trafić do dziesiątek tytułów. NVIDIA twierdzi, że podzielenie poleceń pomiędzy CPU i GPU gwarantuje nawet 6-krotny wzrost wydajności podczas wykonywania najbardziej zasobożernych instrukcji.
  • NVIDIA Flow - algorytm obliczający dynamikę płynów oraz renderujący efekty takie jak dym czy ogień. W odróżnieniu od poprzednich metod, Flow nie jest limitowane przez konieczność generowania efektów w zamkniętym środowisku.

 

NVIDIA udostępnia kod źródłowy do wybranych funkcji za pośrednictwem profilu GitHub. Niektóre efekty, np. Volumetric Lightning i FaceWorks, są dystrubowane już dzisiaj. Na resztę - HairWorks, HBAO+, WaveWorks - przyjdzie zainteresowanym jeszcze trochę poczekać.

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA GameWorks SDK 3.1. Zieloni aktualizują swój pakiet deweloperski

 0