NVIDIA GeForce RTX 4090 - przetestowane z DLSS3. Nawet 5-krotny wzrost wydajności

NVIDIA GeForce RTX 4090 - przetestowane z DLSS3. Nawet 5-krotny wzrost wydajności

Ekipa Digital Foundry otrzymała ekskluzywny dostęp do karty graficznej GeForce RTX 4090 Founders Edition, nowego flagowego GPU NVIDII opartego na architekturze Ada Lovelace. Redakcja postanowiła sprawdzić, jak radzi sobie ona w kilku grach i na co stać DLSS 3. 

GeForce RTX 4090 trafi na sklepowe półki dopiero 12 października i wtedy też należy wypatrywać pełnoprawnych recenzji tego GPU. Nowy materiał Digital Foundry daje nam więc przedsmak tego, czego możemy spodziewać się po nowym flagowcu NVIDII, choć nie jest to wciąż pełny obraz tej grafiki. Co więcej ekipa DF nie wygryzła się tak bardzo w szczegóły, więc jeśli spodziewacie się liczenia pikseli w DLSS 3, możecie być zawiedzeni. Z drugiej strony mamy okazję zobaczyć, jakich wzrostów wydajności można oczekiwać po GeForce'a RTX 4090 z włączoną nową wersją technologii upscalingu. 

Redakcja Digital Foundry postanowiła sprawdzić, jak GeForce RTX 4090 radzi sobie w kilku grach i na co stać DLSS 3.

Digital Foundry otrzymało dostęp do trzech tytułów: Cyberpunk 2077 (edycja Overdrive RT), Spider-Man Remastered i Portal RTX. Wszystkie trzy gry otrzymają wsparcie dla DLSS 3, ale obecnie nie jest ono dostępne dla nikogo poza recenzentami. Warto zauważyć, że nawet po wydaniu aktualizacji DLSS3 technologia nie będzie obsługiwana na kartach GeForce RTX 30 lub 20 (przynajmniej na razie).

DLSS3
 

Redakcji DF nie pozwolono niestety na pokazanie liczby klatek na sekundę, ale mogła ona zaprezentować różnicę wydajności za pomocą procentów. Artykuł i 30-minutowe wideo to głównie prezentacja DLSS 3 w akcji z pewnym porównaniem do materiału natywnego i DLSS 2. W zależności od gry, ograniczeń procesora i dynamiki sceny, gracze mogą oczekiwać od 2x do 5x lepszej wydajności dzięki technologii DLSS 3, różnice są więc ogromne. 

DLSS 3
 

Jak zauważa DigitalFoundry, DLSS 3 zasadniczo generuje pełne klatki na podstawie danych z gry, takich jak wektory ruchu i analiza przepływu optycznego. Buforowanie klatek wprowadza jednak dodatkowe opóźnienie. Można to rozwiązać dzięki innej technologii NVIDII o nazwie Reflex, która jest teraz częścią DLSS 3. Szybki rzut oka na frametime pokazuje, że opóźnienie jest rzeczywiście wyższe niż w poprzednich wersjach DLSS, ale wciąż niższe niż klatek renderowanych natywnie. Należy pamiętać, że te wyniki bazują na ograniczonych testach i tylko w jednej rozdzielczości, więc mogą wyglądać inaczej w innych scenariuszach. Zainteresowanych tematem odsyłamy do artykułu i wideo DigitalFoundry.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA GeForce RTX 4090 - przetestowane z DLSS3. Nawet 5-krotny wzrost wydajności

 0