NVIDIA ujawniła, że aż 92% graczy posiadających karty graficzne z serii RTX 50 oraz aplikację NVIDIA app aktywnie korzysta z technologii DLSS (Deep Learning Super Sampling) podczas rozgrywki. Co więcej, 90% użytkowników RTX 50 używa również ray tracingu, a aż 96% aktywuje funkcję NVIDIA Reflex.
DLSS to technologia upscalingu wykorzystująca sztuczną inteligencję do renderowania obrazu w niższej rozdzielczości, a następnie jego inteligentnego skalowania do wyższej jakości. Dzięki temu gracze mogą uzyskać wyższą płynność animacji oraz lepszą grafikę bez nadmiernego obciążenia sprzętu.
Ray tracing – technologia przyszłości już w standardzie
Kolejnym kluczowym aspektem jest ray tracing, który symuluje rzeczywiste zachowanie światła, cieni i odbić, oferując fotorealistyczne efekty wizualne. Aż 90% użytkowników RTX 50 aktywuje tę funkcję, co pokazuje, że pomimo początkowych obaw o wydajność, stała się ona nieodłącznym elementem nowoczesnych produkcji gamingowych.

Ray tracing, choć wymagający pod względem sprzętowym, w połączeniu z DLSS pozwala na uzyskanie lepszej płynności i jakości obrazu, co tłumaczy jego rosnącą popularność. Jest on obecny w wielu grach takich jak Cyberpunk 2077, Alan Wake 2 czy Control.
NVIDIA Reflex – minimalizacja opóźnień dla graczy e-sportowych
Aż 96% użytkowników RTX 50 korzysta również z NVIDIA Reflex – technologii, która minimalizuje opóźnienia systemowe, zapewniając bardziej responsywną rozgrywkę. Jest to szczególnie istotne w grach e-sportowych, takich jak Counter-Strike 2, Valorant czy Fortnite.
Reflex jest jednym z kluczowych powodów, dla których gracze wybierają karty NVIDIA – to rozwiązanie sprawia, że nawet wymagające pod względem precyzji gry działają bardziej płynnie i przewidywalnie.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ponad 90% użytkowników kart NVIDIA RTX 50 korzysta z technologii DLSS