Podczas GDC 2025, NVIDIA zaprezentowała kluczowe innowacje związane ze swoim oprogramowaniem, w tym DLSS 4 i Neural Shading. Jednym z głównych ogłoszeń było rozszerzenie wsparcia DLSS 4 na ponad 100 gier i aplikacji. To duże osiągnięcie dla technologii, która zadebiutowała na początku roku wraz z premierą kart graficznych GeForce RTX 50.
DLSS 4 wprowadza obsługę Multi-Frame Generation (MFG), umożliwiającą generowanie klatek z 4-krotną przepustowością w porównaniu do poprzednich wersji. Nowa technologia oferuje także ulepszone skalowanie obrazu, co przekłada się na znacznie lepszą jakość grafiki niż w przypadku DLSS 3.
Jedną z zalet DLSS 4 jest łatwa migracja z DLSS 3 – jeśli gra korzysta już z API DLSS 3 lub 3.x, deweloperzy mogą szybko przejść na najnowszą wersję. NVIDIA ogłosiła również kolejne tytuły, które wkrótce otrzymają wsparcie dla DLSS 4.
DLSS 4 działa w ponad 100 grach. Niebawem do tego grona dołączą kolejne tytuły
NVIDIA nie zatrzymuje się i twierdzi, że technologia DLSS 4 jest już dostępna w przeszło 100 grach, a na tym nie koniec, ponieważ wsparcie dla kolejnych tytułów jest w drodze. Obecnie narzędzie DLSS 4 działa w takich produkcjach jak Cyberpunk 2077, Alan Wake 2, Avowed, Indiana Jones i Wielki Krąg, Final Fantasy XVI, Dragon Age: The Veilguard, Silent Hill 2, God of War Ragnarok, Diablo IV czy STALKER 2: Heart of Chornobyl.

Zapowiedziano obsługę DLSS 4 w następnych grach: Phantom Blade Zero, Lost Soul Aside, Stellar Blade, Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project, Tides of Annihilation czy Wild Assualt.
Opcja nadpisania DLSS 4 na poziomie sterownika i wsparcie dla starszych GPU
W kontekście opcji nadpisania DLSS 4 na poziomie sterownika, NVIDIA wyjaśniła, że współpracuje z deweloperami, aby zapewnić odpowiednią jakość integracji DLSS w grach. Jeśli implementacja DLSS 4 w grze jest poprawnie wykonana, opcja nadpisania powinna dawać podobne rezultaty jak natywne wsparcie.

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA DLSS 4 dominuje i jest to ewidentne. Oto dowody