NVIDIA i Google wyrażają obawy związane z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft

NVIDIA i Google wyrażają obawy związane z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft

Google i NVIDIA sceptycznie podchodzą do przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Firmy wyraziły zaniepokojenie przewagą, jaką producent z Redmond może mieć na rynku chmury, gier mobilnych oraz subskrypcji.

Jak informuje Bloomberg, NVIDIA i Google wyrażają zaniepokojenie umową kupna Activision Blizzard, którą chce sfinalizować Microsoft. Przedsiębiorstwa twierdzą, że gdyby wydawca został wchłonięty przez konkurenta, wówczas nowy właściciel byłby w stanie uzyskać znaczną przewagę na rynku gier mobilnych, chmury i subskrypcji. NVIDIA i Google dołączają tym samym do Sony, któremu także nie podoba się ta sprawa, chociaż japoński producent skupia się bardziej na segmencie gier PC, Game Pass oraz przyszłości serii Call of Duty na konsolach PlayStation. Z drugiej strony NVIDIA nie sprzeciwia się całkowicie transakcji, jedynie wyraża zaniepokojenie jej skutkami.

Google i NVIDIA wyraziły zaniepokojenie przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft.

Zieloni, zamiast blokować umowę po prostu podkreślają znaczenie równego dostępu do gier, czego nie gwarantuje wchłonięcie Activision Blizzard, którego tytuły mogłyby przestać ukazywać się na wybranych urządzeniach. Google jest bardziej stanowcze, czemu nie należy się dziwić, bowiem mówi się, iż Microsoft wykorzysta dział mobilny Activision do stworzenia własnego, konkurencyjnego dla Play Store sklepu z grami mobilnymi oraz aplikacjami. Sony próbuje zablokować przejęcie, ale adwokat Federalnej Komisji Handlu ostatnio przyznał, iż na razie do tego nie dojdzie, gdyż FTC szuka kompromisu w sprawie. Zaznaczył też, iż nie toczą się żadne merytoryczne dyskusje z Microsoftem, które pozwoliłyby rozwiązać problem.

Microsoft zapowiedział kupno Activision Blizzard ponad rok temu, ale do tej pory nie udało się sfinalizować umowy. Na przeszkodzie stoją różne organizacje, które są zaniepokojone potencjalną przewagą, jaką firma uzyska nad rywalami w branży gier. Przedstawiciele Microsoftu wielokrotnie zapewniali, iż nie zamierzają odcinać graczy wszystkich platform od produkcji wydawcy, proponując nawet Sony, Valve oraz Nintendo umowę gwarantującą wydawanie Call of Duty przez 10 lat. Co potem? No właśnie, potem nie będzie żadnych gwarancji, że CoD nie będzie ukazywał się wyłącznie na Xboxach i PC.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA i Google wyrażają obawy związane z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft

 0