Już w kwietniu zadebiutuje specjalna wersja API DirectX. Da ona programistom dostęp do rdzeni AI Tensor w kartach graficznych RTX i umożliwi korzystanie z cieniowania neuronowego.
NVIDIA połączyła siły z Microsoftem celem wprowadzenia obsługi cieniowania neuronowego do specjalnej wersji zapoznawczej DirectX. Nowa wersja API ma pojawić się już w kwietniu. Deweloperzy otrzymają tym samym dostęp do rdzeni AI Tensor w procesorach graficznych z rodziny GeForce RTX. Pozwoli to na akcelerowanie sieci neuronowych w ramach procesu graficznego samej gry.
Dzięki odblokowaniu rdzeni Tensor deweloperzy zyskają możliwość pełnego korzystania z potencjału technologii RTX Neural Shaders.
Technologia cieniowania neuronowego łączy ze sobą standardowe renderowanie ze sztuczną inteligencją. NVIDIA zapewnia, że dzięki temu nie tylko poprawia się jakość obrazu, ale również zwiększona zostaje liczba generowanych FPS.
Nowość zapewniana przez NVIDIĘ oraz Microsoft będzie znaczącym postępem w programowaniu grafiki. Dzięki odblokowaniu rdzeni Tensor deweloperzy zyskają możliwość pełnego korzystania z potencjału technologii RTX Neural Shaders przez co możliwe będzie tworzenie jeszcze lepszych wrażeń na platformie Windows.
Warto przy okazji dodać, że NVIDIA zapowiedziała między innymi oficjalne udostępnienie RTX Remix. To narzędzie, które zostało stworzone z myślą o medderach odświeżających stare gry. Trzeba przyznać, że w dobrych rękach może ono naprawdę zdziałać cuda i nadać starej produkcji zupełnie nowego charakteru.

Pokaż / Dodaj komentarze do: To ma być nowa era gier. NVIDIA i Microsoft zapowiadają technologię cieniowania neuronowego