Oprócz wsparcia dla śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, technologia NVIDIA RTX w kartach GeForce RTX przyniesie jeszcze jedną ciekawą nowość, a mianowicie Deep Learning Super-Sampling (DLSS), która wykorzystuje sztuczną inteligencję (tu pomagają rdzenie Tensor) do stosowania wysokiej jakości wygładzania krawędzi, co w istotny sposób przekłada się na poprawę jakości grafiki, ale i znacząco zwiększa wydajność w grach. Oczywiście nie zobaczymy żadnej różnicy, jeśli producenci gier nie będą chcieli wspierać tej funkcji, ale na szczęście wygląda na to, że zainteresowanie DLSS jest coraz większe i do zapowiedzianych na starcie 16 tytułów obsługujących tę technologię właśnie dołączyło kolejne 9. Co istotne, nie brakuje tu dużych, mocno wyczekiwanych przez fanów produkcji.
NVIDIA pochwaliła się kolejnymi grami, które obsłużą technologię DLSS dostępną w kartach GeForce RTX.
Ogłoszona właśnie przez NVIDIĘ rozszerzona lista gier wspierających Deep Learning Super-Sampling zawiera m.in. Darksiders III oraz OVERKILL’s The Walking Dead - oba te tytuły trafią na rynek w listopadzie tego roku. Technika ta implementowana jest także w przypadku produkcji, które dostępne są już dla graczy, w tym Hellblade: Senua’s Sacrifice czy SCUM i Fear the Wolves (oba te tytuły zadebiutowały w ramach Wczesnego Dostępu na Steam). Tym samym pełna lista gier obsługujących DLSS rozszerzyła się już do 25 pozycji, choć wciąż trudno mówić o jakimś przełomie i wiele nowych produkcji AAA zmierzających na rynek jak na razie pomija to rozwiązanie (wystarczy przytoczyć choćby Battlefield V, Call of Duty: Black Ops 4 czy Assassin’s Creed: Oddysey). Tak wygląda lista 9 nowych gier, które doczekają się wsparcia DLSS:
- Darksiders III
- Deliver Us The Moon: Fortuna
- Fear the Wolves
- Hellblade: Senua’s Sacrifice
- KINETIK
- Outpost Zero
- Overkill’s The Walking Dead
- SCUM
- Stormdivers
Niedawno na temat DLSS wypowiedziało się studio Phoenix Labs, deweloper kooperacyjnego RPG akcji Dauntless. Producent mocno zachwala tę technologie i przyznał, że to NVIDIA nawiązała z nimi kontakt, szukając produkcji, które mogłyby przetestować to rozwiązanie w „wymagających warunkach”. Rezultaty były podobno bardzo imponujące i największy wzrost wydajności widać w rozdzielczości 4K. Deweloper wciąż pracuje nad optymalizacją, ale wstępne testy są bardzo obiecujące. Przypominamy, że wcześniej potwierdzono wsparcie dla DLSS w:
- Ark: Survival Evolved
- Atomic Heart
- Dauntless
- Final Fantasy XV
- Fractured Lands
- Hitman 2
- Islands of Nyne
- Justice
- JX3
- Mechwarrior 5: Mercenaries
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Remnant: od the Ashes
- Serious Sam 4: Planet Badass
- Shadow of the Tomb Raider
- The Forge Arena
- We Happy Few
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA ogłosiła kolejne 9 gier ze wsparciem dla DLSS