NVIDIA udostępnia PhysX w całości. Szansa dla modderów i deweloperów po latach oczekiwania

NVIDIA udostępnia PhysX w całości. Szansa dla modderów i deweloperów po latach oczekiwania

Po ponad sześciu latach od udostępnienia SDK NVIDIA PhysX na licencji open source BSD-3-Clause, wreszcie doczekaliśmy się przełomu. Choć wcześniej otwarty kod obejmował tylko część narzędzi, teraz NVIDIA udostępniła kompletny kod źródłowy GPU – w tym ponad 500 jąder CUDA odpowiedzialnych za zaawansowane funkcje symulacyjne.

Wraz z aktualizacją SDK, NVIDIA ogłosiła również udostępnienie implementacji shaderów GPU dla biblioteki Flow SDK – systemu do symulacji płynów w czasie rzeczywistym opartego na rzadkiej siatce obliczeniowej. Jak podkreśla producent, nowa wersja SDK ma być nie tylko zasobem edukacyjnym, ale też narzędziem do eksperymentowania oraz rozwoju, zarówno dla profesjonalnych deweloperów, jak i entuzjastów.

NVIDIA udostępnia pełne źródła PhysX

PhysX to nazwa, która na dłuższy czas zniknęła z medialnego obiegu, aż do momentu, gdy użytkownicy zauważyli brak wsparcia dla tej technologii w najnowszych kartach graficznych z serii GeForce RTX 50. To z kolei doprowadziło do nietypowych rozwiązań – gracze zaczęli parować nowe GPU z dodatkowymi kartami, jak RTX 3050, dedykowanymi wyłącznie do obsługi PhysX.

PhysX to nazwa, która na dłuższy czas zniknęła z medialnego obiegu, aż do momentu, gdy użytkownicy zauważyli brak wsparcia dla tej technologii w najnowszych kartach graficznych z serii GeForce RTX 50.

Problem ten dotyczy co prawda głównie starszych tytułów, takich jak Batman: Arkham Asylum czy Mirror’s Edge, ale dla społeczności modderów pojawiła się realna szansa na rozwiązanie sytuacji.

Dzięki udostępnieniu kodu źródłowego PhysX możliwe będzie tworzenie własnych poprawek i modyfikacji, które przywrócą pełną funkcjonalność fizyki nawet w starszych grach – niezależnie od oficjalnego wsparcia NVIDIA.

Choć najlepiej byłoby, gdyby to producent sam naprawił niedociągnięcia, to otwarcie kodu stanowi duży krok w stronę większej wolności dla twórców i społeczności. Teraz wszystko w rękach pasjonatów – pozostaje czekać na pierwsze modyfikacje, które wykorzystają potencjał nowo udostępnionego kodu PhysX.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA udostępnia PhysX w całości. Szansa dla modderów i deweloperów po latach oczekiwania

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł