Nvidia: Pierwszy komputer AI do całkowicie autonomicznych robotaksówek

Nvidia: Pierwszy komputer AI do całkowicie autonomicznych robotaksówek

Nvidia ogłosiła stworzenie pierwszego na świecie komputera, zdolnego wprowadzić robotaksówki na najwyższym, piąty poziom zdolności autonomicznej jazdy. Nowy system nazwano Pegasus i jest on rozwinięciem systemu autonomicznych pojazdów Nvidia Drive PX. Nowy komputer jest jednak 10 razy wydajniejszy od swojego poprzednika Drive PX 2.

Samochody zdolne do zmiany trasy i zwalniania według potrzeb to Level 2. Dla przykładu właśnie na tym poziomie jest Autopilot od Tesli. Level 3 pozwala samochodowi na radzenie sobie w określonych scenariuszach, przykładowo w korkach. Wszystkie poziomy aż do Level 4 wciąż wymagają od kierowcy uwagi, gdyby auto nie poradziło sobie z daną sytuacją. Ford i Volvo zapowiedzieli rezygnację z 3 poziomu, gdyż kierowcy pokłądają zbyt wielkie zaufanie do automatyki, co może prowadzić do zagrożenia życia. 4 poziom jest wtedy gdy samochód radzi sobie w normalnym ruchu, jednak niezbędna jest uwaga kierowcy w określonych sytuacjach, jak zjazd na drogę szutrową. 
Najwyższy poziom Level 5 przeznaczony jest do określania pojazdów, które jeżdżą tak samo, albo lepiej od człowieka, niezależnie od otoczenia. Nvidia uważa, że Pegasus dla autonomicznych pojazdów, wprowadzi robotaksówki własnie na 5 Level. Takie pojazdy mogłyby dowozić pasażerów na miejsce docelowe, bez jakiegokolwiek udziału człowieka.

 

Nvidia wierzy, że ta klasa wydajności zapewni najwyższy poziom niezależności w autonomicznych pojazdach. Oznacza to auta bez kierownicy,pedałów i lusterek,za to z wnętrzami przypominającymi biuro albo pokój.

Nowy system Pegasus jest mały jak licencja taksówkarza, jednak potrafi wykonać 320 bilionów operacji na sekundę. Nvidia uważa, że najwyższy poziom osiągnie dzięki wykorzystaniu układu na który składają się 4 procesory AI oraz niedawno zapowiedziane układy SoC Xavier, które będą również zawierać następną (po Volcie) generację GPU. System Pegasus będzie zbierał dane z 16 kamer, sensorów ultradźwiękowych, radaru oraz urządzenia LIDAR. Pojazdy będą się uczyć w trakcie jazdy oraz przez symulacje oraz re-symulacje. Te ostatnie to odtwarzanie symulacji przejechanej uprzednio drogi, jednak w odmiennych warunkach panujących na drodze. Pegasus ma być gotowy dla klientów końcowych w drugiej połowie 2018 roku i zaprojektowano go do certyfikacji ASIL D - najwyższego poziomu zabezpieczeń w przemyśle.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nvidia: Pierwszy komputer AI do całkowicie autonomicznych robotaksówek

 0