Wydawać by się mogło, że bardzo wysokie ceny kart graficznych GeForce RTX spowodują nie najlepszy wynik tej generacji grafik na rynku. Z danych przedstawionych przez NVIDIĘ w trakcie spotkania z inwestorami wynika jednak, że udało jej się sprzedać zdecydowanie więcej GPU z rodziny Turing w pierwszych 8 tygodniach obecności na rynku niż miało to miejsce z poprzednikami, bazującymi na architekturze Pascal. Ujawnienie tych informacji ma zapewne przywrócić wiarę inwestorów w firmę po ostatnim niezbyt udanym kwartale, gdzie musiano mocno zredukować pierwotne założenia co do przychodu. Warto przypomnieć, że debiutująca w maju 2016 roku technologia Pascal okazała się być ogromnym sukcesem i przebiła oczekiwania niemal w każdym aspekcie, dlatego szybko zyskała dużą popularność. Porównywanie więc przez Zielonych Turinga do poprzednika ma wiele sensu, szczególnie jeśli to wypada korzystnie dla następcy.
NVIDII udało się sprzedać zdecydowanie więcej GPU z rodziny Turing w pierwszych 8 tygodniach obecności na rynku niż miało to miejsce z poprzednikami.
Jeśli więc dane zaprezentowane przez NVIDIĘ są prawdziwe (nie mamy powodu wierzyć, że jest inaczej), to GPU Turing radzą sobie na rynku zdecydowanie lepiej niż miało to miejsce w przypadku Pascali. Producent ujawnił, że w pierwszych 8 tygodniach obecności na rynku przychody ze sprzedaży Turingów były o 45% wyższe niż w przypadku Pascali w analogicznym okresie. Jest to bardzo imponujący wynik, szczególnie że karty graficzne GeForce RTX były na początku mocno krytykowane, ponieważ NVIDIA wypuściła tylko high-endowe modele, które zdaniem wielu posiadają zawyżone ceny i funkcje, których nie wspierały żadne gry (nawet dziś jest z tym kiepsko). Wygląda jednak na to, że gracze byli mocno spragnieni nowych, wydajniejszych grafik, inaczej wyniki byłyby słabsze. Warto przy tym zaznaczyć, że najnowsze karty Zielonych ominął już szał na kryptowaluty i czynnik ten nie miał wpływu na sprzedaż tych produktów (choć zdecydowanie odbił się czkawką producentowi, który musiał borykać się z nadmiernymi zapasami Pascali).
To jednak nie koniec ciekawych informacji, ponieważ NVIDIA zdradziła także, że aż 90% bazy użytkowników ich kart graficznych posiada sprzęt, którego wydajność jest niższa od modelu GeForce GTX 1660 Ti, który jest relatywnie niedrogim produktem (jego cena zaczyna się u nas od 1319 zł). Wbrew pozorom to dobra wiadomość dla firmy, ponieważ duża część z tych osób może wkrótce chcieć dokonać upgrade’u swojej systemu. Tym bardziej, że dotychczas na Turinga przeskoczyło tylko 2% ich bazy użytkowników i 50% wciąż trzyma się Pascala, a 48% starszych generacji i tu zdaje się tkwić największy potencjał. Tym bardziej, że jak wynika z danych producenta, zdecydowana większość osób (ok. 90%) dokonuje zmiany na produkt z wyższego segmentu cenowego, np. z GTX 1080 Ti na RTX 2080 Ti. Poza tym firma ma tu wiele swobody, ponieważ konkurencja ze strony AMD nie naciska zbyt mocno, zdając się koncentrować na innych projektach (jak np. konsole czy Google Stadia), ale być może zmieni się to w przyszłym roku wraz z wejściem Intela na rynek samodzielnych kart graficznych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA: Początkowa sprzedaż GPU Turing była o 45% wyższa od Pascali