NVIDIA prezentuje nowości związane z platformą Studio

NVIDIA prezentuje nowości związane z platformą Studio

NVIDIA zaprezentowała szereg informacji na temat nowego oprogramowania oraz sprzętu przeznaczonego dla twórców. Platforma NVIDIA Studio zapewnia funkcje i techniki oszczędzające czas artystów, oferujące usprawnienia związane z wizualną oprawą ich projektów. Czerwcowy sterownik Studio zawiera kilka nowości oraz zwiększa wydajność i mowa tu np. o Resizable BAR, zwiększającym wydajność kart graficznych GeForce RTX serii 30, który umożliwia procesorowi centralnemu bardziej efektywny dostęp do pamięci karty. Na liście znajduje się również Dynamic Boost 2.0 wykorzystujący sztuczną inteligencję do zrównoważenia mocy pomiędzy procesorem centralnym, procesorem graficznym oraz pamięcią karty graficznej w notebookach bazujących na architekturze Ampere. Całość jest teraz zoptymalizowana pod kątem aplikacji kreatywnych. Dochodzi do tego też obsługa wirtualizacji na kartach graficznych GeForce, pozwalająca użytkownikom komputera-hosta z systemem Linux włączenie funkcji GPU passthrough w wirtualnym systemie operacyjnym Windows.

NVIDIA zaprezentowała szereg informacji na temat nowego oprogramowania oraz sprzętu przeznaczonego dla twórców.

Dzięki temu użytkownik systemu Linux posiadający kartę graficzną GeForce może uruchomić wirtualną maszynę (VM) z systemem Windows oraz odpalać gry i aplikacje przeznaczone na tę platformę. Nowy sterownik Studio zapewnia również wyższą wydajność w aplikacjach Adobe Substance 3D, NVIDIA Omniverse, NVIDIA Canvas beta, Adobe Premiere Pro, Adobe Lightroom i innych. To nie wszystko, ponieważ Adobe ogłosiło update swojej oferty produktów do tworzenia grafiki 3D, wprowadzając nowe, jak również ulepszone narzędzia dostępne w kolekcji Adobe Substance 3D. Składa się ona z programów, wykorzystujących akcelerację kart graficznych NVIDIA RTX, pomagając twórcom maksymalnie skrócić czas przygotowywania swoich prac. Znajdziemy wśród nich m.in.:

  • Substance 3D Stager to nowa aplikacja wykorzystywana do montażu, oświetlenia i renderowania fotorealistycznych scen. Pozwala artystom umieszczać i modyfikować obiekty w czasie rzeczywistym. Interaktywne wykorzystanie ray tracingu jest wspomagane przez karty graficzne RTX.

  • Substance 3D Modeler (dostępna jako prywatna wersja beta) umożliwi artystom tworzenie i łączenie modeli 3D na każdym etapie procesu twórczego, czy to w formie grafiki koncepcyjnej, szkicowania czy prototypowania. Aplikacja ta wykorzystuje moc kart graficznych RTX dzięki wieloplatformowemu interfejsowi API Vulkan.

  • Substance 3D Sampler (wcześniej znana jako Alchemist) konwertuje fizyczne próbki i zdjęcia na wysokiej jakości gotowe do użycia materiały 3D, oszczędzając cenny czas, który trzeba by poświęcić na tworzenie materiałów od podstaw. Interaktywny ray tracing wspierany przez karty RTX pozwala artystom na nakładanie w czasie rzeczywistym na materiały m.in. realistycznych efektów zużycia, co jest niemożliwe w przypadku samego procesora centralnego.

Lenovo wprowadziło na rynek trzy nowe laptopy dla profesjonalistów z certyfikatem NVIDIA Studio, wyposażone w karty graficzne RTX A5000 lub GeForce RTX 3080. Są to ultrasmukłe ThinkPad P1 Gen 4, ThinkPad P15 oraz ThinkPad P17 Gen 2. Niedawno ogłoszone notebooki Studio firmy Dell - w tym XPS 15 i 17, Inspiron 15 i 16 oraz Vostro 15, a także profesjonalne urządzenia Precision 5560, 5760, 7560 i 7760 - są już dostępne w sprzedaży. Komputer stacjonarny Acer ConceptD 300 z kartą graficzną GeForce RTX 3070 oraz laptop Acer Concept 7 Ezel z wyświetlaczem 4K UHD certyfikatem PANTONE i kartą graficzną RTX 3060, 3070 lub 3080, również właśnie trafiły do sklepów.

Na koniec warto wspomnieć o drugiej edycji konkursu #CreateWithMarbles związanego z platformą NVIDIA Omniverse. Jest on dedykowany twórcom o dowolnym poziomie umiejętności. Uczestnicy muszą stworzyć konstrukcję przypominającą tor wyścigowy za pomocą aplikacji Omniverse Create, korzystając z kolekcji gotowych elementów Marbles RTX. Należy wykorzystać kuleczki, włączyć fizykę Omniverse, path tracing lub ray tracing, a następnie oświetlić i wyrenderować scenę. Twórcy muszą przesłać swój film do 30 lipca, aby mieć szansę na wygranie jednej z trzech topowych kart graficznych NVIDIA RTX.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA prezentuje nowości związane z platformą Studio

 0