NVIDIA Reflex pomoże ograniczyć input lag w grach

NVIDIA Reflex pomoże ograniczyć input lag w grach

Jeśli kiedyś próbowaliście ustawień profesjonalnych graczy w e-sportowych tytułach, zapewne zdziwiło Was z jak wielu opcji rezygnują, ponieważ te potrafią negatywnie wpływać na input lag (np. V-Sync). Parametr ten odgrywa bardzo istotną rolę, ponieważ bezpośrednio wpływa na to, jak szybko monitor wyświetla poszczególne akcje, reagując na nasze polecenia (np. kliknięcie myszką lub naciśnięcie przycisku na klawiaturze). Zbyt duże opóźnienia sygnału mogą bardzo niekorzystnie wpływać na doznania płynące z gry i nasze osiągi. O ile jesteśmy w stanie mniej więcej określić opóźnienia naszego systemu, posługując się narzędziami w grach, to jednak dokładny pomiar input lag wymaga drogiego, profesjonalnego sprzętu (np. oscyloskopu). Ponadto, nawet jeśli uda nam się go zmierzyć, to możemy mieć problem ze zidentyfikowaniem głównego źródła opóźnienia, ponieważ mogą się do niego przyczyniać nasze peryferia, podzespoły czy sam monitor. NVIDIA ma jednak rozwiązanie tego problemu, w postaci Reflex.  

NVIDIA ma jednak rozwiązanie problemu input laga w grach w postaci technologii Reflex.  

NVIDIA Reflex to nowy pakiet technik GPU, wyświetlaczy G-Sync oraz oprogramowania, które mierzą i optymalizują opóźnienia systemu w popularnych grach e-sportowych, takich jak Apex Legends, Call of Duty: Warzone, Fortnite czy Valorant. Reflex składa się z dwóch głównych komponentów. Pierwszym jest zestaw API, który twórcy gier mogą wykorzystać w swoich produkcjach, dodając w nich Tryb Niskich Opóźnień. Jak podaje producent, korzystając nawet z relatywnie tanich kart graficznych, takich jak GTX 1660 Super, jesteśmy w stanie dzięki tej zintegrowanej funkcji zredukować opóźnienia nawet o 50 procent, poprawiając responsywność w czasie rozgrywki. Framework działa na zasadzie ograniczania liczby klatek kolejkowanych przez GPU w konkretnych scenach, co w konsekwencji redukuje obciążenie CPU.

Drugim dużym komponentem Reflex jest moduł Analizatora Opóźnień, który wykrywa dane wejściowe przychodzące z myszy, a następnie mierzy czas potrzebny na zmianę pikseli na ekranie (np. błysk z lufy pistoletu). Analizator Opóźnień trafi do nowych wyświetlaczy G-Sync oferujących odświeżanie na poziomie 360 Hz. Swoje monitory bazujące na tych panelach zapowiedzieli już Asus, MSI, Alienware i Acer. Do pełni szczęścia potrzebować będziemy także nowych peryferiów od ASUS, Logitech, Razer i SteelSeries. Dzięki tej metodzie będziemy mogli rozwiązać problem u źródła. NVIDIA wciąż nie zdradziła wszystkich szczegółów na temat Reflex, ale wygląda na to, że z techniki skorzystają właściciele kart graficznych Zielonych z serii GTX 1000 i nowszych. Więcej szczegółów powinniśmy poznać wkrótce.  

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA Reflex pomoże ograniczyć input lag w grach

 0